|
|
|
|---|---|
|
Det här såg lite enklare ut att få ihop än att trycka ner dubbelturbos Visserligen i en 850, men borde ju funka i 750 också. Länk /Mats J | |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Sätt den på B12.an Mats! Så blir den lika snabb som min :-) min bil: Länk |
|
B12:an har för högt komp så den lämpar sig inte, dessutom skall den hållas original. Men det finns ju fler bilar på tomten... /Mats J |
|
|
En remdriven Turbo är det på bilderna, kompressor är väl lite annorlunda? Fast det kanske är skruvkomperssor jag tänker på... |
|
|
Ismo, det är en turbinkompressor. Det som man i dagligt tal kallar turbo är en avgasturbindriven turbinkompressor. Alltså även en vanlig "turbo" har en kompressor. /Mats J |
|
|
Kom igen då Mats, -jag tror inte du törs! :-) Det är mindre plats i 750 än i 850, men nog ska det gå att få i den där! *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
:) Jag tror det är rätt enkelt att få in en kompressor, jämfört med vad du åstadkommit! Det är väl bara att ta bort spolarvätskebehållaren så är det klart! Men vill man ha intercooler också så börjar det ju bli värre... Var får man tag i en lagom stor kompressor till bra pris? Jag vill inte ha en rootes (jänke V8) kompressor utan något lite mer sofistikerat.. Men eftersom jag bara varit intresserad av turbomatning är jag väldigt dåligt uppdaterad på kompressorer, vad som finns och dimensionering mm. Har du någe bra tips? 0,5 bars överladdnig borde ju ge bortåt 150 hästar+ vilket kanske är lagom (till att börja med ....) Det är ju isåfall tänkt till bruksbilen. /Mats J |
|
|
Sedan finns ju alltid lustgasspåret... Det ger ju en ganska dold installation, men kräver byte av tub då och då, men även elbilar behöver ju nya batterier emellanåt! /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.