AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.287

Montera ratt med växlings paddlar

Bo
11
Bob - Göran
535da Touring -06
VW Caddy TDI R -08
VW Transporter 174hk 4M -08
Renault Trafic -03 100hk
Hej!

är det nån som har kunskap om att motera en ratt med växlings paddlingar
bilen är en 535d -06
eller drar man en eller flera kablar i från kransen till kontakterna i Sport läget
vid växelspaken ???

Gasar tills det rasar
Hi
136
Hilden
Audi A8 4.2TDi
Ratten är bara å byta, sen får du fixa ngn form av kablage och dra själv från ratten till växelspaken. Jag har manuell så paddlarna fyller ju ingen funktion för mig utan bytte bara för att ratten i sig (M5) är galet fet Länk

Fixar du inte kablarna själv så finns det ngn snubbe på e60.net som säljer, om du inte hittar ngn på närmare håll. Finns även en beskrivning för hela proceduren på e60.net

Tänk bara på att du ska ha en ratt som är tillverkad senare än 09/2005 annars är det inte bolt-on.
Bo
11
Bob - Göran
535da Touring -06
VW Caddy TDI R -08
VW Transporter 174hk 4M -08
Renault Trafic -03 100hk
Hej!
tack för info.Ratten kommer i från en 07:a så det är inga problem
men ja tycker det är så mycket lättare med Sv forum när man söker och läser
ja tror ja va på toa när det va Engska på skolan.

Kan du nått om detta vad som behövs ?
kommer ja att behöva någon ny krans för överföring av signaler eller?

ja har sett 1 ställe som har men dom har lagt e60 på väntan och de hette
mrpaddleshift.com de va fet dyra.

Jag såg oxå att du vänt ut och in på din bil är det svårt att ta ut instrumänt brädan, ja har en läcka på ac:en och ska och kolla men uv ljus och glasögon
i morgon det för svinner ca 650g på mindre än en vecka och vi finner ej nått spår ämne under huven så det lutar mot att det är förångaren i bilen och på BMW sa dom att det sar ca 10 tim att byta a900kr tim + div delar så man får gå med i frälsis och skramla lite.

har du mer info så får du höra av dej

mvh

boB - gÖran

Gasar tills det rasar
Hi
136
Hilden
Audi A8 4.2TDi
Har ingen koll på vad du behöver för att få det att funka men prova att PMa han på utländska forumet om du inte hittar ngt annat. Mittkonsolen o handskfacket är enkelt att riva isär. Instrumentpanelen vet jag inget om dock.
Har svårt att tänka mig att det är släpkontakter och kablage osv ut för växlingsfunktionen. Går inte paddlarnas brytarfunktioner ut via samma databuss som alla de andra knapparna i multiratten? Isf handlar det mera om att ta fram signalerna ute i bilen och fixa interface mot v-lådans styrbox osv. Kanske det är detta man beskriver på e60.net (har inte kollat)?

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.