|
|
|
|---|---|
|
Har en E61 525xi Touring som enligt färddatorn snittar på 1,3l/mil blandad körning. Har tankat fullt två gånger och fått fram att den i verkligheten tar 0,9l/ mil vilket låter mer rimligt. Är det någon annan som haft detta bekymmer? Vet att det gick att kalibrera de äldre E34 så det borde ju funka i denna också men hur gör man isåfall? / Tacksam för svar 20/80 numera | |
|
Har du nollat färddatorn innan? Om förbrukningen tidigare varit hög så tar det lång tid innan den kryper nedåt på färddatorn. //H |
|
|
Japp den nollades när jag köpte den i början av augusti i år. man ska aldrig säga aldrig |
|
|
På min 525ia touring säger färddatorn mellan 1,10 och 1,14 liter/mil men i verkligheten drar den över 1,20 liter/mil. Trodde nog att den skulle vara snålare. På pappret ska den ju dra 0,95 vid blandad körning så det diffar ju drygt 2 deciliter. Den gamle, alltså min 523ia från 98 ska enligt guiden dra 1,06 och den drar i praktiken ca 1,10-1,15, stämmer ju mycket bättre, dessutom har den gått 14000 mil mer är 05:an. /Maxax |
|
|
Problemet är löst. Åkte nu landsväg på 0,82l/mil i helgen så det får jag vara nöjd med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.