|
|
|
|---|---|
|
Hej ! fick budet 80.000:- för min whiplash skada som är skadad till 6 % enligt deras tabell (Salus ) är de okej summa? tycker själv att det är lågt . Är de nån som fått ersättning för sin whiplash skada här och hur mkt fick ni då samt hur många % skadad var ni enligt deras usla tabell ? | |
| Ber att fa aterkomma. Later alldeles for lagt. | |
|
tack, vore jätte tacksamt Mixtus ! Någon mer som vet något skriv gärna ett inlägg ang det jag fråga så jag kan få mig ett hum om hur mkt jag bör få ! |
|
|
Bodyman stå på dig, har varit i samma situation. Nu vet jag enl rubriken ovan att du fått 6% invalidets skada, bara o stå på du är värd mer än så. Ordna till en advokat om du inte har haft en sådan. Lycka till AKR |
|
|
Tack Amet ! Det ska jag göra. Jag betalade in medlems avgiften till rtp.se och väntar nu på medlems nummret så jag kan logga in på deras sida och sedan se vad de säger på den sidan . Sedan hjälper de med advokater som är insatta i just trafik olyckor . Nu till deras bedömning : Det värsta är i deras bedömning är att jag enligt dem ,att de skada jag fick på nacken gav mig rätt till ersättning för 2 månaders sjukskrivning enligt salus :/ fast än jag varit sjukskriven i 2 år efter olyckan fram tills idag .. Jag ringde upp de och fråga varför de har tänkt på de sättet och svaret jag fick var att för 5 år sedan var jag sjukskriven i 5 månader pga muskel värk i sidan av ryggen så de anser att resterande tid som jag varit sjukskriven efter bil olyckan är pga min rygg värk som jag hade för 5 år sedan ,haha det är skratt retande :/ Jag orka inte tjafsa med de .. kunde argumenterat och fått de att inse att jag faktist blev bra efter 5 månader då värken gick bort och fortsatte jobba i nästan 3 år innan jag var med om bil olyckan som jag ådrog mig de skader jag har idag .. men de här skulle ett litet barn oxå förstå men men .. Hittade ett inlägg från en whiplash sida (Länk där personen som svarade på frågor ¨skrev så Här : DWF svar: Ungefär en vecka efter skadetillfället har man rätt till att få ut sveda- och värkersättning. Detta ses som ett plåster på såren under en beräknad akuttid. Vanligtvis ligger denna ersättning på mellan 2000- 9000 kronor. Därefter har du rätt att få ut ersättning för förlorad arbetsinkomst, vårdavgifter, resor till och från vård, läkemedelskostnader, förstörda fritidsaktiviteter, fördyrade omkostnader, framtida inkomstförluster, ersättning för omutbildning m.m m.m. Du bör anlita ett juridiskt ombud som hjälper dig. Försäkringsbolagen och ombudet har upplysningsskyldighet kring vad du har rätt till. Jag kommer uppdatera o skriva hur de kommer gå efter jag fått kontakt med rtp . Om ni har egna erfarenheter är jag jätte tacksam om ni kan dela med er ! Mvh Bodyman |
|
|
Det är procentsatsen för invaliditet du ska klaga på och inte summan. Jag fick själv en knäskada för några år sedan. Invaliditetsgraden sattes till 6% och jag fick 70.000 kr i ersättning. Min ersättning kom från en privat olycksfallsförsäkring via Skandia. Jag var bara sjukskriven i 14 dagar för skadan. Jag har skrivbordsjobb och kunde åka taxi till jobbet och hoppa omkring på kryckor. Knäet blir aldrig vad det varit och innebär vissa begränsningar för mig men jämfört med din skada så har jag det inte så farligt. Så att 6% ger 80.000 verkar rimligt men du bör försöka få upp invaliditetsgraden. Sedan vet man ju hur försäkringsläkare är. |
|
|
Tack för ditt inlägg ! Ska kolla med advokaten i veckan hur och vad han tycker jag bör göra . Hoppas knäet blir bättre håll den varm :) nu under vinter behöver jag själv hålla min nacke så varm som möjligt annars ökar smärtat jobbigt mycket . Jag har en kontusion vid höften där en kula nedanför ryggmärgen har hakat upp sig som gör jävligt ont, all smärta från ryggen samt den vid höften skyller de på att jag hade förut i ca 4 månader ont i och det var 2004 och bil olyckan var slutet av 2007 , så höften o all smärta enligt de var pga de onda från 2004 och de att jag nu varit sjukskriven i 2 år är enligt försäkrings bolaget ryggverkets fel från 2004 :D och inte olyckans fel !! Måste tilläga att jag från 2004 fram tills bil olyckan jobbade jag utan problem förutom de 4 månader 2004 som jag var sjukskriven .. så höft prb är ett bekymmer enligt de från för . Och nackens prb är bil olyckans fel men där får jag ingen ersättning för inkomstbortfall då de anser att själva sjukskrivningen var 2004;s fel . . Ska kontakta en advokat nu i veckan som är insatt i skadefrågor , fick hans nummer från rtp.se .. uppdaterar när jag fått kontakt Mvh Må Bäst alla |
|
|
Kollade lite på deras tabell och där stod det ett exempel ifall man blir av med hela Foten så motsvarar de 9% medicinsk invaliditet . En jurist jag pratade med sa att 80.000:- är rimligt, fick dock ett nummer till en advokat jag ska kontakta innan veckans slut och se hur jag kan gå vidare med inkomstbortfallen . De dumma jag gjorde i mitt fall var att jag inte kontaktade advokat från början men då visste jag inget om hur sådant funkar. Efterklok. Så ifall ni någongång hamnar i en olycka (hoppas aldrig) men ifall då bör ni låta en advokat sköta hela ärendet åt er och ge absolut inte fullmakt till försäkringsbolaget . Mvh |
|
|
Är det inte som så att när man tecknar försäkringen, så kan de olika basbelopps nivåerna skilja sig åt? När jag tecknade min olycksfallsförsäkring - så fick jag välja (givetvis ändras premien också) Te.x om jag valde 20 basbelopp á 35000kr (eller vad det var) - så blir 6% invaliditet = 42 000kr. Nu tecknade jag 40 basbelopp(tror jag), och skulle då få 84000 vid 6%. Min dotters olycksfallsförsäkring ligger på dubbla nivåer mot min som vuxen, men jag betalar bara för halva nivån. Jag tror att det är nåt liknande i bilförsäkringar också, att det kan variera på olika bolag/försäkringar vilken basbelopps nivå som ingår i försäkringen. Sedan brukar de ha en tabell, att jämföra med skada - och p så sätt komma fram till t.ex. 6%. Obs, detta är bara mina tankar - och dessa kan innehålla felaktigheter. |
|
|
Mistafrizz du har helt rätt med det att hur många basbelopp man väljer . Själv så valde jag inte något basbelopp eller om de ens gick att välja på bilförsäkringen. Dock så har jag en extra hemförsäkring som täcker olycksfall som kommer ersätta mig med någon liten summa , fast de återstår att se i slutet av november hur mycket de kommer ge. |
|
|
Bodyman - olycksfallsförsäkring måste du mena. I försäkringen står det också vilka diagnoser som exkluderas/begränsas. Överklaga ditt försäkringsbolags beslut kan du göra, men bedömmer det hela som mkt liten chans till att de ändrar sig (och från deras sida att du driver ärrendet vidare). Nja, Bodyman, du kan aldrig få ut mer än 100%, även om du är försäkrad för 120%. Så fungerar försäkringar i SE. Nu tror jag inte du är överförsäkrad. |
|
|
turbo4even ja juste olycksfallsförsäkring . O nej jag är inte det, hade bara en extra försäkring för fritids o olycksfall . Får se hur de blir med deras ersättning tror inte de blir något nämnvärt . Jag är ändå med tanke på allt glad att de hela är över i stor sett efter så lång tid. Dock verkar smärtan inte släppa ,jobbigt om jag ska leva med värk hela livet ut . mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.