|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej I mitten av augusti blev jag på backad av en kille som missade sin avfart, sedan backade rakt in i mig utan att titta bakåt, trotts att jag tutade. Han erkände att det var hans fel och allt ok. Men nu har han skickat in i sin skadeanmälan att jag körde in i honom, och ord står mot ord. Vad göra ? Ringa upp och spela in samtal ? Blir så trött på folk. Mvh Carl | |
| Var inte polisen på plats och skrev rapport? Finns det vittnen i övrigt? | |
|
Nej i och med att han erkände, och vi båda hade bråttom. Kan kanske finnas vittnen om jag letar. /C |
|
| Framsidan på skadeanmälan ska ni ju fylla i tillsammans och skriva under, vad han sen skriver på baksidan är ju en annan femma..Skrev ni aldrig någon anmälan på plats? | |
|
Hade ingen sådan lapp i bilen, ny bil. /C |
|
| Oki..Då är det nog tyvärr vittnen som krävs.. | |
|
Ok, om jag lyckas spela in samtalet då ? |
|
| Oki Jag är ingen jätteexpert (Några år som biluthyrare ger merit..=)..Men tror inte det spelar nån roll om du spelar in ett samtal..(Vi pratar inte om nån polisutredning här..)) Skriv din skadeanmälan å fyll i precis hur du upplever att det har gått till (Till syvende å sist så är det bolaget som avgör VEM som har orsakat skadan) Mkt mer kan du nog inte göra i nuläget. Alltid surt att inte skriva skadeanmälan på plats eller så snart som möjligt.. | |
|
Skaderegleringen är redan klar, jag åker på självrisken då ord står mot ord. Det var ju så jag fick reda på att han skrev att jag körde in i honom. /C |
|
| Fy fan, vilka roffare det finns. Lider med dig Slippy, stora skador? Har aldrig haft en skadeanmälan i bilen, kanske dags att skaffa det... | |
| Ring alltid polis vid vid kollision, ett enkelt råd. | |
| Min fru råkade ut för exakt samma scenario, inga större skador men det är för djävligt att man först erkänner och sedan kommer på att, pga frånvaro av vittnen, man ändrar sin story. Vinnare blir försäkringsbolagen som får in två självrisker i kostnadstäckning. | |
|
Folk försöker alltid med alla medel slippa bli ersättningsskyldiga eller få bonussänkning. Minns när jag själv blev påkörd, jag hade företräde i en korsning pga högerregel. Ändå smällde personen in i mig så att jag rammade närmaste vägg. På plats var det inget snack om vem som var skyldig, killen var ångerfull mot både mig och polisen. Några månader efteråt när hans försäkringsbolag skulle stå för inlösen av min bil, reparation av hans bil samt en vägg och entrédörrar så försökte han dra en vals om att jag hade kört för snabbt, vårdslöst osv. Polisrapporten talade dock sitt tydliga språk. Högerregeln gällde oberoende av andra omständigheter. Han skulle ha stannat. Kontentan är, ring alltid polisen eller skriv skaderapport direkt. |
|
| En person som backade in i min felparkerade bil tyckte plötsligt att jag skulle få stå för kostnaderna då man inte kunde förvänta sig att en bil stod där hon backade. Hon tog tom dit polisen som bara suckade och sa, att visst kunde de ge mig en parkeringsbot, men lik förbannat skall man alltid vara uppmärksam varhelst man backar! ( jag slapp parkeringsboten oxå!) | |
|
Det blev inga stora skador, en lite buckla typ en tredjedelsdragkrok i min skylt, så med ny skyllt ser allt perfekt ut, men det principen som stör mig. Försöker hitta någon bra och listig hämnd. Kanske tipsa skatteverket så dom synar han deklaration eller något liknande. Tipps mottages :) |
|
| Självrisk för skada på reg. skylten?? Eller har jag fattat fel? | |
|
Fronten behövs ju lackas även om märket är bakom regnr. |
|
|
Hur många här har med sig en skadeanmälan i bilen? Vad jag har hört så rycker Polisen sällan ut vid mindre personbilsolyckor, endast om det råder misstanke om rattfylla eller drogpåverkan. Så verkar det iallafall vara i Göteborg, finns helt enkelt inga resurser. Slippy: Vad körde "stjärnan" för bil? Låt mig gissa, en rostig gammal japanare. |
|
|
Nej, en ny hyundai eller ngn liknande japanare, röd. Verkade som en riktig tråk-svennson korrekt och ärlig. Därför blev jag så förvånad. Pratade med honom på tel ett par gånger efteråt hur reko som helst. 38 år gammal ogift, bor i Lysekil, norrkila. Pratade med BMW's orginalförsäkringar och dom sa att detta händer ibland tyvärr, finns inte mycket man kan göra åt det. Polisen kommer inte till platsen om det inte är personskador. |
|
| Du kan inte skrämma honom med att gå till polisen eller något liknande? | |
|
Vad ska jag anklaga honom för i så fall? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.