|
|
|
|---|---|
|
Jo, sonens Saab 900 2,0i-95:a har nu lysande SRS-lampa(airbag), kan man släcka den själv med något fint litet knep eller måste jag till en verkstad för uppkoppling via diagnos uttaget och släcka? Sedan kan jag väl också fråga vad detta kan bero på om någon vet så svara gärna.. Batteriet har mätts upp till 12,64 Volt och det tycker jag är ok för en bil som nu stått några dagar(tänkte om låg batterispänning kan trigga denna lampa).. Mvh Janne. | |
|
Har haft samma problem med en 900 2,0T -97. Felet var då givaren i ratten till airbagen. Lösningen blev återställning av felkod hos Saab. Hade sen bilen över 1 år utan att SRS-lampan tändes. Kostade mig 185 kr att åtgärd 2001 när det hände. |
|
|
Ok...ja, då kanske man måste släcka lampan via verkstad. 400kr ska det tydligen kosta enl. färsk uppgift från en fristående verkstad... Man får väl hoppas att den inte tänds när man "kört runt hörnet" sedan :) Tack för svaret! Mvh Janne. |
|
| plocka ur lampan ur instrument huset!!! | |
|
Åk in till Saab, det kan vara skitfel som jag hade på min 9000, en lös kontakt. Alltid skönt med en airbag ifall olyckan är framme. ______ Foto Länk |
|
|
Bara med Tech 2 du kan släcka lampan, om det nu är en felkod som jävlas. Annars kan det vara en givare som spökar. |
|
|
Hmmm...tutan fungerar inte heller på Saaben, troligen någon kontakt i ratten som inte är "helt hundra" då. Får avvakta med besiktningen en smula som var tänkt att göras kommande vecka :) Mvh Janne. |
|
|
robert___j Dig vill jag aldrig köpa en bil av... Janne T Då känns ratten som ett bra objekt att ge sig på =) Mvh Jens |
|
|
Jahapp...då var Saaben besiktigad av SBP. Gick "bra"...fick dock en anmärkning totalt och det var dessvärre en "tvåa" dvs ombesiktning. Spindelled glapp höger fram, och det är ju bra att bilprovningen verkligen hittar dylika saker, så jag/grabben är inte "sura" för den tvåan :) Blir att köpa hela länkarmen som det ser ut, kostar kring tusenlappen från billigaste tillbehörsaffär.. En enda anmärkning på en brukssliten bil som gått ca 38500 mil, mycket bra resultat egentligen.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.