|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Savka Bessik äger denna 545, enligt Transportstyrelsens talsvar. Lite från webben: ------------------------------------------------------------------ Polisen söker Savka Jemi Kristoffer Bessik som de misstänker ligger bakom flera bedrägerier på annonsforumet Blocket.se. Mannen, som är i 20-årsåldern, är efterlyst för att ha lurat till sig varor till ett värde av omkring två miljoner kronor. Mannen är misstänkt för att med generösa bud ha kontaktat personer som haft annonser ute på Blocket. Med löften om att pengar snart skulle föras över till mottagarnas konton har han kommit över både bilar och båtar utan att betala. Savka Jemi Kristoffer Besik är anhållen i sin frånvaro. På Blocket har han använt sig av flera påhittade namn som Stefan Eriksson och Johan Eken. Polisen är angelägen om att komma i kontakt med fler personer som har blivit lurade av Besik. Även personer med uppgifter om var mannen kan befinna sig idag uppmanas att höra av sig. Har du blivit utsatt för Besiks bedrägerier, eller vet du var han är någonstans idag? Ring Efterlyst 08-702 00 90 ------------------------------------------------------------------ |
|
|
Ja..De e ju ingen -05:a iallafall,Personnr/Orgnr: 19750117-xxxx Adress: POSTE RESTANTE Namn: BESSIK, SAVKA FOLKE Postnr: 127 00 Förvärsvdatum: 2009-08-06 Ort: SKÄRHOLMEN Föregående ägare 1 Personnr/Orgnr: 556729-6206 Namn: PANTBANKEN I LINKÖPING-NORRKÖPING AB Adress: BOX 405 Postnr: 581 04 Ort: LINKÖPING Förvärvsdatum: 2009-07-02 And so it goes..(Diverse inom släkten som ägare) Den första brukaren var: Föregående ägare 9 Personnr/Orgnr: 556436-2258 Namn: INKO AB Adress: KARL GUSTAVSGATAN 13 Postnr: 411 25 Ort: GÖTEBORG Förvärvsdatum: 2004-05-14 Leasinggivare: 556482-8555 Namn: BMW FINANCIAL SERVICES SCANDINAVIA A Pantbanken är nåt nytt det folket använder sig av..(Står regad där så länge skulden finns kvar) Denna är "Grön" avseende detta..0)= |
|
|
Den kärran har väl körförbud? Senaste besiktningen var 07-09-28 Frasse |
|
|
Helt genomljugen är han kanske inte: han verkar ju faktiskt heta "Folke" :-) Men det jag ändå inte fattar är: hur skulle han blåsa mig? Vad är det min tjocka skalle inte inser? Nån som kan förklara? Murpz: tack för kollen! |
|
| Frasse..Mindre problem..För Bessikfolket.. Gissar spontant att denna har gått ett gäng mil mer än vad som står..=) | |
|
Jo, Murpz...men vill man provköra en sån med risk att åka dit? Frasse |
|
|
Goesta..Du blir antagligen blåst på ev handpenning..Och om du mot förmodan köper bilen på plats cash så har du 5-6 Bessik som tidigare ägare + att antagligen stämmer inte milen Dock tror /Vet jag att den är betald..(Pantbanken ringer alltid å kollar ev restskuld med senaste bilfirma innan dom ger pengar) |
|
|
Ok, mätarskruvad alltså. Och en hel klan Bessik som nyttjat kärran. Och ett uppenbart försök att sno handpenningen och sen dra. Lagom trivsamma personer, dessa Bessiks...skönt att jag avblåste provkörningen. |
|
|
Kanske milen stämmer hyfsat ändå: Besiktningsdatum: 2007-09-28 Broms vänster bak: 2,8 Stationsnr: 0722 Broms höger bak: 2,8 Station/Verkstad/Myndighet: BILPROVNINGEN I MÖLNDAL Retardationsvärde: Vägmätarställning, km: 115698 Buller, dB: HC tomgång: 038 Besiktningsgrupp: NORMAL CO/Kvärde: 0,0 Berättigad till respit: Nej CO 2500: 0,0 Besiktningsbefriad orsak: Lambdavärde: 1,02 Lämplighetsbesiktning 1: Broms vänster fram: 3,2 Lämplighetsbesiktning 2: Broms höger fram: 3,2 Tror att dom använder den här bilen som "Blåsarbil" =Lura folk på HP |
|
|
Mhm...verkar troligt när du säger det. Bilen är alltså sjysst, men inget "köp" utan handpenning. Ojoj, plötsligt blev jag sugen på att provköra den ändå...men var la jag nu mitt basebollträ...? |
|
| Skojar du..? Håll dig ifrån den bilen + det folket.. | |
|
Jo, jag skojjar såklart. Skulle aldrig nånsin åka dit efter allt som framkommit här. Trist med såna människor bara. Och lite sorgligt på nåt vis. Nå, tack för all info iaf. Mycket intressant läsning. |
|
| Åker du dit så har du antagligen ådragit dig en hjärnblödning av värsta graden, om du inte är en zigenare själv, för då är det nog coollungt att köpa..;) | |
| Har srivit det förr här.. (Och det var inte populärt) Ang en viss bilfirma som har ett namn som börjar på L å slutar på us..Samma folk fast dom ser ut som oss alla..=) | |
| Edit: Min stavning var väl inte i toppform..Men kanske går att tyda.. | |
|
Murpz, vad är namnet på bilfirman? L...us? Va? |
|
|
Det kanske finns två olika Folke Bessik. Jag råkade handla med en F.B., född 19850622 boende då (våren 2004) i Skarpnäck (Stockholm). Kände då inte alls familjen Bessiks rykte och blev lurad i en bilaffär med denne Folke, dock handlade det inga stora pengar (en gammal Volvo 765 -89) men man blir så j-la förbannad ändå. Har bara ett råd att ge: Jag skulle starkt avråda alla från att handla med dessa människor. |
|
| Goesta..Joop..Sök på LinusBil här..La in en halvkul länk | |
|
Länk Nån som är förvånad? Frasse |
|
|
Murpz, "Linus bil" såklart! Hur trött var jag då? Börjar på "L" och slutar på "us"...hahahaha! Mycket lurigt :-) Angående dessa jävla bilskojjare så verkar det som att Polisen helt skiter i dem, eller? Antar att så länge det inte gäller dråp eller mord, så länge det "bara" gäller bedrägerier med begade bilar, så kommer Polisen inte direkt att högprioritera detta. Tur då att Autopower finns! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.