|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Halloj, vad är problemet med den här annonsen? Länk Jag har sett att namnet Bessik inte har så hög status när det gäller bilförsäljning, men exakt vad är problemet? Han säljer en fin 545i för 175'...eller? Vad råkar jag ut för om jag köper den? Är den skruvad? Råkar jag ut för nån form av dold skuld? Hur funkar bilbedrägeriet, om det nu rör sig om ett sådant? Nån som vet? | |
|
Tja, till att börja med kan det vara så att han inte äger bilen alls, eller att den är belagd med kredit. Du betalar honom men ägarbytet går inte igenom exempelvis. "Endast sereösa köpare" Jojo, jag tackar jag. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Hur vet du att det är Bessik |
|
| Frågan är relevant: hur vet Du att det är Bessik?? Och om det är det- googla lite på namnet och Du har läsning hela natten.. Stay out är väl bästa rådet om det Bessik som kallar sig för farbror Bo... | |
|
Den bilen har annonserats hela sommaren, det borde rimligen finnas en anledning till att den inte blir såld, speciellt för 175.000 BMW CS #5139 |
|
|
Annonser där säljaren inte skriver ut sitt eget namn går bort direkt för mig, varför ens försöka ljuga om det, det kommer ju ändå fram när man har registreringsnummret. Traditionella bedrägerier gick iallafall tidigare ut på att få bilen överskriven på sig mot en liten handpenning, snabbt sälja vidare och strunta i att betala resterande belopp. Om det gäller i detta fallet har jag ingen aning om. |
|
|
Halloj, och tack för all feedback! Bilen ägs av en person vid namn "Bessik" enligt Transportstyrelsens talsvar. Jag funderar på att provköra bilen ändå, så får jag känna på hur en 545 känns, men jag kommer såklart inte köpa den. Finns det nån risk med det, tro? Kan jag hamna i nån knipa genom en simpel provkörning? |
|
|
Fick det här svaret via mail: "hej j ring mig så ska jag svara på alla dina frågor så att du blir nöjd på tel 0762.878728 mvh folke" Det är alltså "Folke" på "Lidingö" som säljer bilen. Konstigt då att den enligt Transportstyrelsen är en "Bessik" i Skärholmen som äger kärran...heheheheheee |
|
|
...och på tal om handpenning: Mr Bessik har frågat mig om en "liten handpenning", men jag avböjde vänligt :-) |
|
|
Knipa? Du kanske kommer undan med avskuren halspulsåder:) Skämt åsido nä jag vet inte men jag hade avstått. Bilar finns att provköra hos bilhandlare. |
|
|
Varför över huvudtaget blanda sig med personer som vill lura dig Det finns andra 545 på blocket som du kan prova om du tvunget vill det. Att bara prova för skojs skull kan bli en dyr upplevelse om hans bil tex inte är försäkrad (och det händer något gäller iofs också bilhandlare ) som du inte har en blekaste aning om. Hoppas att du hittar vad du vill ha Ha de T |
|
|
Vore intressant att höra hur man motiverar en handpenning utan att man ska köpa bilen? |
|
|
Jag ställer in provkörningen imorrn. Synd, för han har ju en fin bil, och jag hade gärna köpt den för 175'. Förutom att jag efter er feedback har blivit rätt skeptisk mot säljaren, så känner jag också att jag hellre lutar emot en 7-serie, eftersom att det är dags för mig att skaffa en stor bil. Hoppas nu bara att 7orna är större än 5orna... |
|
|
Varför inte en touring i 5-serien ? Det är en stor bil även om en 7,a är större inuti så kanske det blir billigare i längden med en 5,a Ha de T |
|
|
I annonsen heter han Bo, i mailet Folke och i bilregistret Bessik. Hur fin än bilen är så ringer alla varningsklockor! Att han har en annons utan telnummer och dolt regnummer........vad mer har han att dölja? Mats BMW CS #5847 |
|
|
Jo, en 5-touring är förstås det rätta alternativet. Isåfall gärna med den där fina 4.4-liters Valvetronic-V8an, och då blir det ju antingen en 545 eller 745. Folke, Bo eller mr Bessik. Kärt barn har många namn :-) Antar att han tyckte att "Folke" och "Lidingö" skulle väcka känslor av trygghet hos eventuella köpare. Mig lurade han iaf först, men som sagt: hur kan han tro att det ska hålla _hela_ vägen? Det gör det förstås tillräckligt ofta, för annars skulle han väl ledsna och lägga ned...? |
|
|
Måste ju va ok.."Bo" har ju en Kangoo åxå (Kanske han använde den vid flytten till Huddinge)..: Länk |
|
| Ja jäklar! En KANGOO! Det är ju den perfekta familjebilen! Definitivt för mig! Jag ringer Bosse direkt och stämmer träff! :-)))) | |
|
Och en Peugeot Partner också. Länk Många strängar på sin lyra... |
|
| Goesta. vad var det för regnr på den 545:an? | |
| UYH 316 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.