AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.406

E34 Få lös "centrumdelen" av grillen

Ol
24
Olleeeh
525i -89
Måste få lös centrumdelen av grillen på min e34, hur sitter den fast förutom uppe på med de 3 klämmorna? Alltså, bara ta lös centrum, läste att man måste demontera typ hela fronten för att få lös sidorna, hoppas att det inte är samma för att bara få lös centrumet!

Visa användare
ProPro-medlem
13.408
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Menar du centrumdelen - dvs njurarna?

Det är en enda del med njurarna i mitten och två långa armar åt varsitt håll.

Ska se om jag kan hitta bild eller dylikt för att förklara bättre.

Vad är det du vill få loss/göra?
Ol
24
Olleeeh
525i -89
precis, njurarna, vill få lös dom pga att jag behöver nånstans att komma åt att få in vipparmsaxeln igen, aa, bilder vore riktigt bra om du hittar några
Visa användare
ProPro-medlem
13.408
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Är det #10 du vill demontera?
Länk

Eller är det bara #8?
Ol
24
Olleeeh
525i -89
enbart 8, men det är något som sitter fast nånstans, hittar inte var
Visa användare
ProPro-medlem
13.408
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Ok. Har tyvärr aldrig provat ta loss #8.

Däremot så har jag i dagsläget 6,7,8,10 liggandes på garagegolvet som en enda del (håller på att byta halvljus) - kan ju se om jag ser något uppenbart där.

Eller har du redan kommit så långt att du demonterat #10 också men fastnat på att ta bort #8 från #10?
Eller försöker du ta bort #8 medans #10 sitter kvar på bilen?
Ol
24
Olleeeh
525i -89
Försöker få lös enbart #8 med hela resten av fronten intakt, förutom då 6 och 7 som är jättelätta att ta lös ju, håller på att bli tokig, för det är så dåligt gjort känns det som. Dock tror jag inte det är tänkt att man ska behöva göra så men..
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det finns en liten "flärp" som ska tryckas ner/snäppas loss längst ut på båda sidorna, finns ett hål i plåten ovanför halvljus och blinkers - en lång skruvmejsel och stark ficklampa + massor med tålamod behövs... ;)

Mvh Robban
Ol
24
Olleeeh
525i -89
Okej, ska kika på det senare å se om jag hittar! tack! :)
Ol
24
Olleeeh
525i -89
Fick lös det idag, dock fick jag ta till metoden VÅLD, som tur var höll allting faktiskt ihop, så nu är vipparmsaxeln återställd, nu återstår bara att ställa ventilspel och återmontera kylare, sen är svarta faran ute på vägarna igen! =) hoppas vi på iaf.. =)
drar upp en gammal tråd ja ^^.. undrar hur ja tar lös njurarna från grillen på lättast sätt?

Only two things you need in life.... WD40 & Zipties

If it doesnt move and it should - WD40

If it moves and it shouldnt - Zipties
Ol
24
Olleeeh
525i -89
Tyckte rob_t_j72 gav ett bra svar på den för mig iaf, tyvärr så tog tålamodet som sagt slut och det hela slutade i alla fall för min del med grovt våld. Hade i efterhand gått lika bra på hans sätt, för mitt var på gränsen till slägga

Mvh Nicklas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.