|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Jag har en 2500 -73 som är tagen i trafik 1973-05-08. När jag letar delar till den verkar det finnas viss skillnad på pre 7309 och con 7309, tex med slavcylinder till kopplingen. Som tidigare skrivits får jag inte upp fordonsdata på mitt VIN varken på RealOEM eller BMWfans. Hur vet man vilken man ska köpa? | |
|
När det gäller slavcylindern till kopplingen så är det bara att krypa under bilen och tillta hur slavcylindern sitter så blir det helt klart vilket alternativ som gäller för din bil. På tidiga biler sitter slavcylindern helt utanpå kopplingskåpan och en kopplingsarm sticker in i kopplingskåpan genom ett stort hål till urtrampningslagret. På senare bilar sitter slavcylindern instucken i kopplingskåpan och kopplingsarmen ligger helt inne i kopplingskåpan. Per L |
|
|
Precis som Per L beskriver så ser du ganska snart hur slaven sitter på din bil. Om du har allt i original på din bil så har du slaven utanför kopplingskåpan. Detta är onekligen att föredra. Det går inte att söka reservdelar enbart på VIN till dessa gamla bilar. Då är det bra om du har exakt tillverkningsdatum istället. Går att fixa med en vänligt mail till BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.