|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 535d_Touring, en 2006:a. Bilen är utrustad med Comfort access. Jag kan låsa upp bilen genom att ta i dörrhandtaget samt starta bilen utan nyckel. Mitt problem är dock hur jag gör för att låsa bilen utan nyckel. Har läst att det skall räcka med att man lägger handen på dörrhandtaget så skall blien låsa sig, men det fungerar inte på min bil. I-driven är också igång efter avslutad färd, så enda sättet att få ordning på detta är att låsa bilen med fjärrkontrollen. Någon som har något tips på vad problemet är? Bilen klagar även på "Remote Control Battery Discharge" på bägge nycklarna. Någon som vet om det sitter batterin i nycklarna som skall bytas ut eller räcker det med att ladda upp nyckeln genom att stoppa in den i tändningslåset och ladda upp bilen med en laddare? Tack på förhand! Mvh/535d_Touring | |
|
Nycklarna laddas inte genom nyckelhålet i bilen om man har Comfort access! Remote Control Battery Discharge - betyder att det är dags att byta batteri i båda nycklarna. Prova det, så lär bilen kunna "hitta" nycklarna igen även utanför bilen. |
|
|
Hej! Ok, tackar. Skall bytta batterier. Hur gör man för att låsa bilen utifrån med hjälp av Comfort Access? Mvh/535d_Touring |
|
| Håller tummen över handtaget, nära låset. (har endast provat det på E90)... | |
Bo 11 535da Touring -06
VW Caddy TDI R -08 VW Transporter 174hk 4M -08 Renault Trafic -03 100hk |
Hej! Ja har oxå comfort men det tar lite tid att lära sej hur man låser Jag håller 4:a fingrar runt handtaget och tummen på nyckel hålet och man får hålla där några sec. MVH boB - gÖran Gasar tills det rasar |
|
Hej! Tack Nu kan även jag njuta av comfort-access. Mvh/535d_Touring |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.