|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har bestämt mig för att öka effekten på min BMW 320d, touring (årsmodell 2006). Har letat på nätet men inte lyckats hitta någon balanserad information om vilken trimsats som anses bäst. Är ute efter en enkel, effektiv och prisvärd trimsats. Förslag, erfarenheter? Tacksam för svar! Lima83 Lima83 | |
Bayer_Aleks |
Antagligen kommer du inte få många svar eftersom detta har diskuterats friskt om du bara bläddrar ner lite på sidan. Jag tog upp en tråd om detta som du kan söka på. Själv har jag beställt Vtech iaf. |
| Bayer_Aleks: Jag vill gärna veta mer om hur Vtech:en känns när du väl har fått in den i bilen. Har du beställt den med standardmappen (som verkar vara den aggresivaste på marknaden) eller med en mildare mapp? | |
| ...jag menar så klart hur bilen känns med Vtech:en.... | |
Bayer_Aleks |
Jag kommer förhoppningsvis få en "extreme" mapp som borde komma antingen idag eller imorgon. Så den ska väl vara lite värre än det som anges på sidan. Får se hur den uppfyller sina siffror :) Sen finns det ett hav av andra som säljer mappning via OBD, Promotech, RICA bl.a Jag va inne på att köpa diesel-BOX men litar inte på det riktigt eftersom den tycks inte göra annat än trycka in mer bränsle i systemet. Bättre att mappa en bil då de reglerar alltihopa i systemet. Jag återkommer med resultat. |
| Har själv kört med 2 olika boxar och senaste bytt mot v-tech mappen. Kan säga att en box kan inte liknas vid en mapp alls. Bilen känns lätt nu, som att åka en 330 istället. Så jag kan varmt rekommendera mappen. Dessutom stämmer inte förbrukningen när du monteraren box. Men det gör den vid mappning. | |
Bayer_Aleks |
Kommit nu till skott med Vtech. TA DET!!! Helt jävla sjukt vilken skillnad på bilen. Svärfar har en 325d...asså jag var konstant inpressad i sätet på hans bil och den lyfter upp till 220 på ett ögonblick! Välj Vtech, det är hur grymt och smidigt som helst |
|
Innan du väljer V-Tech tänk på att dom PRESSAR gränserna.... Marginalerna minskar.... Rätt va det är så går något fel! Läs i Teknikens Värld (förra numret?) om en kille med 530d som rasat motorn tack vare trim.... ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
Bayer_Aleks |
Nike: Vad var orsaken till raset på den 530d ? Alla kör vi olika så det betyder inte att alla Vtech trimmade eller trimmade av respektive tuningfirma kommer rasa, men man borde ha det i åtanke att vad som helst kan hända. Din e ganska maxad från ESS ;))) Vad har du för effekt nu förresten? |
| Jag har 40 hästkrafter mindre i min bil än en V-Tech maxxad 325d :) | |
|
Nikeman: Bilen i Teknikens Värld var visst inte trimmat. Det är spjällen på 3.0d motorn som går sönder och sugs in i cylindern. |
|
Bayer_Aleks |
Nikeman: Hmmm du uppger 295hk 620Nm...de e snarare mer än vad Vtech utlovar på en 325 :p Men vad va det med den 530d på Teknikens värld? Mappad 530d eller? Sim här ovan säger att det va något annat galet med den bilen. |
carl530 |
Nikeman: Som föregående skrivit, du har ju själv en rätt extrem mapp i din bil eller? Eller kanske vill du dölja vilket program du kört med pga att du ska sälja bilen nu? Tycker det är lågt av dig att skriva rena lögner om ett företag , saker som du inte har en aning om. Om du tycker / tyckte Ess var bäst är det bra att du trimmade med dem.. Men du behöver inte klanka ner på andra företag Åter till ämnet. Jag har kört både långt och hårt med min V-tech trimmade 530d. Har även flera kollegor med olika bmw modeller som trimmats av V-tech. Deras RTS är ett mycket bra system som gör att man kan växla mellan trim och orginal när man vill., ex innan service.. Dom har både steg 1 och 2 till 320 D. Välj det program du vill köra med, tror du får med båda programmet om du frågar. alltså, org + steg 1 + steg 2 i samma rts! btw nike: hittade visst ett inlägg från dig där du har 300 hk? " Min 325d är uppskrämd till dessa nivåer och ligger idag mellan 290 och 300 kusar och en bit över 600NM. Bilen har idag rullat 1700 mil med chippningen och det går bra. Programvara från ESS Tuning och raka rör från Ferrita :) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson " |
Verdi |
Aleks, Bangade du och trimmade svärfars bil istället eller? :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.