|
|
|
|---|---|
|
Tja alla. Tänkte bara kolla om nån har byggt om avgassystemet på nån 328 med vanos och vakum ventilen i slutdämpen? Och fått det att funka. Eftersom jag tror att det är väl motståndet i röret vanos behöver för att funka som det ska? Kan tänka mig att man förlorar lite vrid om inte motståndet är rätt.. Allt går att turbokonvertera | |
|
Vad jag vet har inte vakumventilen något med vanosen att göra, det enda den ventilen gör e att öppna avgasröret så att motorn andar ut bättre på varvtal över 2500 varv. Så det e bara till att bygga om. |
|
|
Det jag har hört är att den stänger och ger motstånd för avgaserna innan katalysatorn är varm, för att sedan öppnas upp när arbetstemperatur är nådd. SKall vara ok att skita i =) |
|
|
Är precis som dom säger ovan,den har ingen som helst påverkan på motorns funktion,så det är bara att sätta igång att bygga :) En del prestanda bilar använder också denna typ av funktion för att få ner ljudnivån vid lugn körning. |
|
|
Tack för alla svar :) Och så e det väl till att bygga 2,5" dubbelrör.. Allt går att turbokonvertera |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.