|
|
|
|---|---|
|
helloj.. behöver lite hjälp är så att bilen startar lite trögt på morgonen glödlampan slocknar efter 2sek.. snabbt.. och bilen blir svårstartad.. har testat o vänta 5sek efter lampan så startar den lite bättre.. är glödstiften dåliga? funkar glödstiften bara under uppstart av bilen eller? bilen går ibland lite ryckigt vid ex 70km/h i 5an o minimal gas då börjar den "hoppa" rycka... tacksam för tipps/råd | |
|
Så länge det är varmare än -15 bör du inte märka av dåliga glödstift om motorn är ok. Det är så hög kompression så den startar direkt ändå. Har du problem redan nu i september (Blekinge?) så är det andra orsaker. Hur långt har bilen gått? |
|
|
Hade Problem med min.. Blev väldigt svårtstartad under -15 och då var det 3 av 4 glödstoft som var paj. Ingen stor grej egentligen. Använde ett "gammalt" startknep som funkade för att få bilen att hoppa igång.. på med glödläge, trampa gasen i botten och släppa upp sakta, dra på startmotorn och bilen hoppa igång direkt. Innan hade jag malt på startmotorn i 20 sekunder. Stog inget om telniken i instruktionsboken, men funkade gjorde det iallafall. Glödstiften är bara aktiva vid starten.. Blir SNABBT varmare än glödstiften åstakommer med bara någon minuts tomgångskörning. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Varför i helvete finns det ingen edit funktion? Detta forum är ju lastgammalt. Känns så otroligt omodernt.. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
backard: den är inte extrem svårstartad.. den startar.. efter ca 4-5sek.. innan startade den på ca 1-2sek..på vintern är de lite värre.. när de kommer vid -10ca.. bilen har gått 23t-mil.. för den går lite ojämt på tomgång.. stänger jag ev fläkten då går den fint.. kan bero på fläktmotstånd.. (e på väg att ge sig...fläkten höjs o sänks självt) (fläkten menar jag med värme/ac) |
|
| Åk till någon som kan läsa ut felkoder. Det kan avslöja mycket. Defekta glödstift brukas synas. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.