AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.832

bmw 320d glödstift

helloj.. behöver lite hjälp
är så att bilen startar lite trögt på morgonen glödlampan slocknar efter 2sek.. snabbt.. och bilen blir svårstartad..

har testat o vänta 5sek efter lampan så startar den lite bättre..
är glödstiften dåliga?
funkar glödstiften bara under uppstart av bilen eller?

bilen går ibland lite ryckigt vid ex 70km/h i 5an o minimal gas då börjar den "hoppa" rycka...

tacksam för tipps/råd

Så länge det är varmare än -15 bör du inte märka av dåliga glödstift om motorn är ok. Det är så hög kompression så den startar direkt ändå.

Har du problem redan nu i september (Blekinge?) så är det andra orsaker.

Hur långt har bilen gått?
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Hade Problem med min.. Blev väldigt svårtstartad under -15 och då var det 3 av 4 glödstoft som var paj. Ingen stor grej egentligen.
Använde ett "gammalt" startknep som funkade för att få bilen att hoppa igång.. på med glödläge, trampa gasen i botten och släppa upp sakta, dra på startmotorn och bilen hoppa igång direkt. Innan hade jag malt på startmotorn i 20 sekunder. Stog inget om telniken i instruktionsboken, men funkade gjorde det iallafall.

Glödstiften är bara aktiva vid starten.. Blir SNABBT varmare än glödstiften åstakommer med bara någon minuts tomgångskörning.

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Varför i helvete finns det ingen edit funktion? Detta forum är ju lastgammalt. Känns så otroligt omodernt..

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
backard:
den är inte extrem svårstartad.. den startar.. efter ca 4-5sek.. innan startade den på ca 1-2sek..på vintern är de lite värre.. när de kommer vid -10ca..
bilen har gått 23t-mil..

för den går lite ojämt på tomgång.. stänger jag ev fläkten då går den fint..
kan bero på fläktmotstånd.. (e på väg att ge sig...fläkten höjs o sänks självt)

(fläkten menar jag med värme/ac)

Åk till någon som kan läsa ut felkoder. Det kan avslöja mycket. Defekta glödstift brukas synas.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.