|
|
|
|---|---|
|
Skall inhandla nya sommardäck 245/40/18 till bilen och har fastnat för Nokian Z som finns på däckonline för det billiga priset 1431 kr/st. Är det någon som har några erfarenheter av dom däcken? Komforten är viktigare än sportigheten.. Tar gärna emot tips på bra/prisvärda däck i den dimensionen. Vad åker ni själva på? Mvh Lloydan | |
|
ja jag köpte härom månaden kumho ecsta spt också från däckonline, jag hade först ringt till en av deras montörer utanför Kalmar, "performance nånting" och han rekomenderade dessa för sin prisvärdhet slash kvalité (kostade nog ca 1500/st) mina är 265/35?/18" lycka till öl o bilar kan dom, men inget annat. |
|
Bayer_Aleks |
Jag har kört nu med Kumho ECSTA jag också på mina 3 senaste bilar och är grymt nöjd med dem. tysta, bra grepp både vått och torrt... |
| Kumho ECSTA hade jag på min 330i. Mycket tysta med bra komfort, men riktigt läskiga när det låg vatten på marken. Testade några gånger vart gränsen gick och bilen lyfte skrämmande tidigt. Det ska vara v-format mönster om vattnet ska forslas bort effektivt, men då blir ljudet lidande, så det är väl upp till var och en vad man prioriterar. | |
|
V format ger inte med automatik bra våtegenskaper Just Kumho KU31 har jag åkt på i något år, och aldrig upplevt en tendens till planing, däremot de tidigare GoodYear släppte tidigt, myckettidigt Nokian Z är bra däck, men inte alls tysta, du lär få ett "sjungande" ljud av dessa |
|
|
E36: OK, då får de erätta falsksången från mina vandrande rft-däck och det kan väl knappast bli värre?! =) |
|
Bayer_Aleks |
De e just Kumho ECSTA KU31 jag också kör men och förstår inte att man påstår att dem släpper tidigt. Jag fick för någon vecka sedan göra en panikbroms då jag ställde med jämnfota på bromsen för att inte köra in i lastbilen som prejade ut mig och det blev stopp snabbt. Jag e sjukt nöjd med dem och du får mycket däck för bra pengar. |
|
Lloyd: Nejdå, det blir säkert bra, för de är ju inte direkt högljudda, men låter en del det gör de |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.