|
|
|
|---|---|
tgl |
Har hittat en bmw 2002 tii 1970,i hyfsat skick gubben vill ha 20-25000 kr. för bilen,är detta ett rimligt pris eller på tok för högt. Det finns en del att fixa på den,jag vet bara att motorn är en fyra på två liter och 130 hk. Men jag vill ha tips och annat smått och gott,finns det någon här som har några erfarenheter av denna bil. Tacksam för svar, MVH tgl. |
| Länk Gå in på 02-klubbens sida o läs på historik. Det kanske hjälper en bit på vägen... | |
|
Hej Har själv en 2002 tii touring och det är en väldigt kul bil att köra som går hyfsat bra även med dagens mått, motor har mekanisk insprutning och 130hk. Priset är helt beroende på skick är bilen original och komplett med ingen eller väldigt lite rost och bra skick i övrigt kan priset vara upp mot 25-35000. Är bilen i bruksskick och körbar/besiktigad med lite att fixa tycker jag att priset bör ligga på 10-18000 (rost är dyrt och tidskrävande att få rätt på som du säkert vet) Köpte min bil som ett renoveringsobjekt obesiktigad originalbil med en hel del rost men bra mekaniskt för 5000kr och har väl lagt ner ca. 10k såhär långt på rostlagning,lack byte av inredning m.m Får du den för ett ok pris är det bara att köpa, ovanlig bil med mycket körglädje för relativt lite pengar. Här finns en guide där du kan kolla om det är en äkta tii Länk Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.