|
|
|
|---|---|
|
Hej, Var på väg att köpa ett boendekort till min bil men fick hinder på vägen pga att bilen är registrerad på pappa pga billigare försäkring (4100 vs. 13900). Om jag skriver över bilen till mig och köper ett kort och sen skriver över bilen på pappa igen efter några veckor, kommer det att funka? Eller kommer parkeringskontoret att kräva tillbaka kortet när dom ser att jag inte står som ägare på bilen längre? Tack på förhand! | |
|
Din pappa får väl flytta hem till dig. /Mats J |
|
| Dom brukar ha koll på fiffel. Enklast om du står för dina egna kostnader. | |
|
Försäkringsbolaget kommer nog direkt fatta misstanke om du hamnar i en olycka med din "pappas" bil som du dessutom har ägt en kort stund. Mvh Johan |
|
| Parkeringskortet registreras väl mot dig och inte bilens reg.-nummer? De gånger jag köpt parkeringstillstånd har iaf tillståndet registrerats på mig och jag har kunnat använda det till vilken bil jag velat. | |
| Jag antar att bilen bara är trafikförsäkrad eftersom du ändå inte får ut nåt på ev. andra delar. | |
|
Såvida inte Göteborg är annorlunda än Stockholm parkeringskortsmässigt, så är kortet knutet till bilen. Vore ju jättemärkligt annars för då skulle man ju kunna svartsälja sin parkeringskort hur som helst. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Tjena, Stämmer som Lövet säger, kortet är knutet till bilen även här i Götet och har registreringsnumret skrivet på tillståndet. Mvh Wiberg |
|
|
Okej, parkerinskorten för boende parkering måste vara anorlundare än till den parkering jag köpt till. Jag behövde bara uppge mitt personnummer för att få ut mitt parkeringskort här i Göteborg. I vilket fall som helst så spelar du ju ingen roll om bilen står registrerad på din far. Det är helt ointressant för dem, du kan ju lika gärna låna bilen av honom även om så inte är fallet. Sen vill du kunna parkera bilen där du bor då du har den.. Jag hade inte brytt mig särskilt mycket och är det någon som påtalar något får du väl flytta bilen ett tag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.