AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.225

Det officiella "BMW Ljudet" ?!

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tjenare, tänkte piffa till min dator med ett nytt startljud. Och varför inte något så grymt som det avslutande BMW-Ljudet som man fått lyssna på ett par år nu!

(Spola till 0:38)
Länk

Någon som har detta ljudet avskärmat, eller ja rent så säg gärna till =) Kan ju extrahera ljudet från flashklipp men hittar inte någon reklam där den får ljuda "ostört". tipsa gärna =)

Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Här finns det du söker, bara att ladda ner. Har den själv som sms signal :-)
Länk

Mvh Johan
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tack som FAN! Har letat efter detta ljud i evigheter (Nåja, minst 3 år!!). Det är därför man skall starta en tråd istället =) Dela på kunskapen.

Tackar Passo!

Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Tror iofs inte att den går att använda till datorljudet, fungerar nog bara i mobilen. Men löser du det får du höra av dig!
Mvh Johan
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Jag snodde ljudet från sidan direkt via ljudkortet, blev en fin ljudfil på datorn.
Powerposta din mail så kan jag skicka !

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Helvete, tydligen kan man inte byta startljud i Windows 7 utan att mecka en massa :(

Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
mixim: Jodå. Högerklicka på skrivbordet, Personalize sen Sounds längst ner, nästlängst till höger och sen Windows Logon och klicka Browse.

Finns det andra bilar än BMW!?
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Har inte samma ljud för start och Logon av någon skum anledning, får prova mig fram då =)

Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Okej. Då var det jag som förstod dig fel. Sorry. Hoppas du hittat någon smidig lösning.

Finns det andra bilar än BMW!?
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Magnus18, kollade upp nu och yepp det är bara vid själva inloggningen som ljudet ändras (typ när man loggat ur och loggar in igen). Men för att byta startljudet måste man reshacka, vilket jag inte orkar just nu =)

Länk

//Jocke

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.