|
|
|
|---|---|
|
hej Nån har stulit min radio/navigator Business.. jag vet inte vilket artikelnr som fanns på den!! jag kan köpa billigt radio med art.nr 65126944109 men han vet inte om det är med navigation..? hur ska man kolla detta? var kan jag köpa en sådan begagnat??? tack | |
|
Hej, du har väl stöldförsäkring på bilen? Betalar du självrisken så ser försäkringsbolaget till att återställa bilen och BMW löser problemet. |
|
|
trafik försäkring |
|
| Hur vågar du??? | |
|
Endast trafikförsäkring på en E60 hur tänker man då ? har man inte råd med försäkring skall man inte ha bilen . |
|
|
Kolla med bildelsbasen. Måste ju finnas lite krockade E60:s vid det här laget med tanke på att modellen är 5 år gammal? |
|
| Det artikelnumret du anger verkar inte finnas. | |
| Leta upp delarna på realoem eller bmwfans, alt ring BMW och berätta vilka delar du saknar så kan de hjälpa dig med artikelnummer. | |
|
andyswed nog kan man tycka att man skall ha försäkring på bilen men vem är du som bestämmer om man skall ha det eller ej. Han kan ju inte orsaka någon annan skada som inte försäkringsbolaget betalar så jag tycker att det är upp till var och en att bestämma det. Ha de T |
|
| andyswed, det kanske är för att man har råd som man väljer att inte köra med helförsäkning :). Låt säga att man sparar 4000:- per år att köra med halvförsäkring, man kanske gjort detta under många år, det blir rätt mycket pengar. Men själv skulle jag aldrig våga. | |
|
ja det är ju upp till var och en men en bil för typ 300' - 400' med endast trafikförsäkring känns konstigt, hemförsäkring kan man också strunta i och tjäna ännu mer , pensionsförsäkring skall man ju inte ha förränn man blir gammal osv... |
|
|
I vissa fall kostar helförsäkring 25-50tkr om året, då kan man ju kalkylera med att endast har trafikförsäkring, vågat? Kanske men med tanke på vilka risker människor gör med allt möjligt så är att hoppa över mer omfattande bilförsäkring ett litet risktagande. Alla är vi olika:) ebay.de är ett bra ställe att hitta begangnade bildelar. Stephan |
|
|
Känns väl konstigt att man ska få skit för att inte ha helförsäkring, av presumtiva kompisar till råga på allt. Skärpning, vi måste väl vara här för att vilja ha hjälp och vilja hjälpa. //Ulf |
|
|
Lämnar du chassinummer och regnummer till BMW-verkstaden eller till bilskrotaren så har han koll på vilken del det är. //Ulf |
|
|
ebay.de - där kanske du kan köpa tillbaka din stulna Navi Business.. Jag tycker jag ser många skumma annonser från Polen, där hela BMW E60/61/63 säljs i bitar. Helförsäkring eller inte - Vissa sover bäst på natten med låst ränta, andra med rörlig, vissa köper försäkringar till allt, andra inte, alltså beror det på det på individens riskprofil ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.