|
|
|
|---|---|
|
Har testat plocka ut den och köra den direkt mot batteriet, då gick den. Men när jag väl stoppar ner den i tanken igen så är den död, låter ingenting. Säkring samt relä kontrollerat. Antar det bara är att byta pumpen? Någon som vet om den passar från någon annan modell, ex e39 525? eller måste det vara just från en 728 96-98a? Tack på förhand! | |
|
Ingen som vet/har nått tips? |
|
| Om jag inte mins fel så är det samma pump i alla bensin drivna E38:or från 728 till 750. Har själv en liggande som reserv i bagaget köpt genom bildelsportalen för en femhundring. Tror annars att Motor Nord har nya för ett par tusen. | |
|
Okej! Låter lysande det. Har du något nummer man kan få tag i dig på? |
|
|
Hej Burra! Min egen pump vill jag ha kvar som reserv. Men gå in på Bildelsbasen.se sök på BMW, E38, Bränsle, elpump, så hittar du 32 st ser att dom har gått upp lite i pris ligger från 700 till 1500. Men prova även med Motor nord i Sundsvall. Lycka till. |
|
|
Hej igen! Motor Nord har nya pumpar för 2.300:- skall vara samma på alla E38:or tom 97. |
|
|
Gå in på www.partstrain.com om du skall köpa ny bränslepump. Kostar från 187 dollar, bättre det än att gynna dyra butiker i sverige. Tar 7 dagar så är den här. Då får du garanti också. Och att skicka hem den kan du göra med www.myusa.com dem är billigast. VH M |
|
|
Okej! Beställde en nu. Blev en bättre begagnad dock ;P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.