|
|
|
|---|---|
| Någon som vet vart man kan plocka ut högnivå på en E91? | |
|
Beror lite på vad du avser att göra. På varje högtalare och/eller dess kabel kan du tappa av högnivå runt om i bilen. Sen filtrerar och nivåjusterar du denna signal osv på vanligt sätt. Det är viktigt att se till att det kommer in en galvanisk avskiljning i samband med inkoppling av extern förstärkare/slutsteg på befintligt kablage, annars får du obönhörligen problem med t.ex generatorstörningar osv. Ofta sitter allt detta i en färdig liten enhet som enkelt kopplas in på de befintliga högtalarkablarna i bilen. FP |
|
|
Tack för ditt svar. Vilka högtalare tar man enklast ut det på? Kan tänka mig att det blir lite svårt att ta ifrån dörrhögtalarna. |
|
|
Man behöver inte ansluta ända framme på högtalarens terminaler, bara att leta upp kabelstammarna inne i bilen, alternativt ta ut signalen vid förstäkarens/huvudenhetens kontakter. FP |
|
|
Har provat att ta ut från förstärkaren. Konstiga var att när jag kopplade på högnivån på inkommande kablar samt drog ut kablarna från original förstärkaren så fick jag ut signal till högnivå och baslådan fungerade. Men när jag satt tillbaka alla sladdar i original förstärkaren så slutade allt fungera. blir signalerna annorlunda när man kopplar in dom i original förstärkaren? eller kan det bero på något annat? |
|
|
Som du beskriver så är det ju inte högnivå (från högtalarkablaget) du har kopplat in dig på utan på inkommande signalkablar till originalstärkaren. Då är det ju inte högnivå i den bemärkelsen vi talar om. Svårt att se riktigt hur du har tänkt här. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.