AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
53.132

Om inte BMW fanns...

Sida 4 av 4
Verdi
Du ska inte ha en E500 du då, Lasse? :)
Lasse-SL500.

XC 90 eller Cadillac SRX då. T ex denna:

Länk

Jo, en E500 är grymma. Och kanske, man vet aldrig. XC90 och SRC är fina också, men inte med samma kaxiga "attityd" som en 300C. Just nu har jag mer eller mindre bestämt mig för en Chrysler 300C med 5.7 liters Hemi-motorn. Inte den vassaste SRT8 på 425 Hk, utan den "vanliga" V8:an på 340 Hk. Väldigt rymlig inuti, ca 15 cm bredare, 1 dm högre och 5-10 centimeter djupare bagage än E39 Touring med baksätet uppe. Och KUL hela bilen, SNYGG inredning också. Jag var i veckan på vippen att köpa en X5, men har lagt det på is. Den är tråkigare, och inte alls lika rymlig. Tyvärr får jag säga, för jag tycker om BMW. Men jag tycker att nyare BMW tenderar att bli tråkigare och tråkigare.

Jag jagade 300C idag hos Mercedes/Chrysler/Jeep i Danderyd, och där stod en splitter ny E500, nya modellen -- finns inget annat att säga än att den är sjukt fin. Mycket utrustning, läder, mörka högblanka paneler, kromdetaljer och enormt fina instrument. Bara att bocka och bli imponerad, men det är lite dyrt.. :)

Inredningen är så elegant och fin så man blir nästan häpen. Tycker Merca har varit enormt bra på inredningar sen W211 och W215 kom. Tyvärr tycker jag BMW sjunkit på många sätt med Bangle, gubbiga och plastiga inredningar som inte alls känns varken exklusiva eller sportiga. Det blir nog så att "nya" bilen inte blir en BMW den här gången för mig.
sa
46
sa3odi
Bmw 523iM 00 E39
Bmw 325iM E36
Bmw 525 - 92
En Audi A8 kanske?
Aluminum kaross och Quattro och V8..
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Vill ha...fått jänkefeber.
Länk

blaikarn: den var ju sinnessjuk :D
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Skulle kunna tänka mig en Pontiac GTO LS2 (Holden/Vauxhall Monaro)
Annars nån AMG-Merca eller RS-Audi kanske.
Men visst, om antal sittplatser var egalt så vore en Porsche eller Corvette inte dumt...

Man är ju BMW frälst såklart...men det finns många roliga bilar därute.
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Jag skulle vilja äga en Citroen XM Exclusive V6 i Mint condition eller varför inte en merca pullman.
Citroen c6, Renault Avantime eller Vel Satis kanske... Andra bilar som lockar är Dodge Charger av senaste snitt, vit med mörka fälgar och Maserati Quattroporte:)

Mvh Martin
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Porsche/audi
Ji
343
JiiPee
528i Touring -99 svart II
Porsche 928 S4 -90
Om inte BMW fanns... Har redan löst dilemmat. Har BMW:n som bruksbil och en Porsche 928 S4 -90 som nöjesåk.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.