|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
1.Mercedes 2. Audi (Rwd) 3.Jagga ;) Ice Ice Baby |
|
|
1. Lexus IS/GS 2. Honda S2k/Accord 3. Audi TDI Quattro //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Förtydligande.. Körde farsans IS på vinterväglag och den är SKOJ! Bra balans och ännu bättre antisladd när det är påslaget Honda S2000 har jag alltid velat haft. Toklätta och värre bromsar, sen bana. Accorden gillar jag för tekniken i den. Stora bensinmotorn med automat tack. Audi TDI alt. Mercedes hamnar 3:a.. Gillar mercans fyrkantiga design, //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
Danne_e39 |
Skulle nog hellre gå ;) finns inget som Bmw =) |
|
1 Lexus 2 Mercedes 3 Audi om man ser realistiskt på det, annars skulle en porsche se bra ut utanför huset |
|
|
Audi... Måste man inte vara minst 65år för att köra Mercedes?? SECOND PLACE FIRST LOOSER |
|
| det finns väl nästan modeller från varje märke man skulle kunna tänka sig att ha.. men om bmw inte fanns skulle jag köra något annat tyskt eller svenskt | |
|
1 BMW 2 Lexus 3 Mercedes 4 Audi 5 Alfa |
|
| En Alfa med kamkedja och bakhjulsdrift vore perfekt! | |
|
Antagligen Audi. Eller kanske Mazda RX-8. Är det någon på Autopower som har kört en sån och kan ge en recension? Det brukar stå en parkerad i närheten av jobbet. Tänker varje gång jag passerar att den där ser trevlig ut. Kul med wankelmotorn, och bakdörrarna som har gångjärnen i "fel" ände. /Erik |
|
|
Vi körde Mercedes innan och lär göra det igen. BMW och Mercedes är rätt lika i våra ögon men med några mindre olikheter som gör det kul att växla mellan dessa två tillverkare. Men visst, tråden handlade om vad valet skulle bli om BMW inte fanns och då är svaret givet; Mercedes. |
|
|
Ingen som skulle köra Citroen? hade en -94 och den var helt kanon på nästan alla sätt! skön att köra, lätthanterlig, billig i drift och reparationer, sen var den ganska kul att köra också då fjädringen blev hårdare när man körde hårdare. synd på framhjulsdrift och handbroms på framhjulen dock :S annars hade jag nog inte sålt den trots 1.8L motorn på 103 hk.... BMW ownz |
|
| Blir nog en Corvette C5-C6 i sommar...har tröttnat på svenssonbilar | |
|
Jag har också suktat lite efter en Corvette C5:a, gärna Navy blue med svart skinn och targa. Annars är det Mercedes CL 500 (W215) med sänkning, facelift och Kleemann-plast som jag är sugen på just nu Mercedes E (W211) kombi är snygga, sköna, rymliga Chrysler 300C touring med en hemi är inte så tokiga Jag gillar Volvo C70, den är skitsnygg tycker jag Smart Brabus är en jävligt ball liten bil om man bor i stan... Jag tar motorcykeln om jag vill köra fort, en Kawa ZZR -07. Audi bygger snyggast bilar just nu, men av någon anledning har jag aldrig velat ha en Audi. Vet inte varför. Jo förresten, en original Audi Quattro som min kompis morsa hade - det vore något! Glömmer aldrig när vi pluggade på universitet och blev stoppade av polisen för en rutinkontroll på Hornsgatan i sthlm. Till saken hör att hans morsa är överklass och har alldeles för mycket pengar och gillar att jävlas med svenska myndigheter, så den var varken skattad, besiktigad och hade hyland på två däck... Elhissar var ovanligt på 80-talet, polaren hissade ner förarrutan och sa "Vad vill konstapeln?" lite nonchigt. Polisen som var bilintresserad såg direkt att det var en Quattro, skärmbreddare och digitala instrument. Han blev så impad, fick porovsitta bilen och allt... Han gjorde honnör när vi åkte, "kör försiktigt grabbar" :) Där ser man vad det spelar för roll vilken bil man kör. Hade vi kommit i en gammal Volvo hade vi åkt dit så in i helsike.... :) |
|
|
En bilentusiast kan inte bli annat än salig över en klassiker som en Audi quattro ;-) MVH Christofer |
|
|
audi s2 eller s4/rs4/rs6 Eller en A5:a även kallad bmw killer haha.. Annars Mb Amg och EJ nyare modellerna för det är bara problem och dyrt. Såg en 08:a fet mersa på motorvägen för en månad och all belysning i bilen blinka medans han körde måste vara riktigt jobbigt för det var mörkt ute. Audi Quattro är en grym bil i kurvor, jag har haft en sådan och dom hastigheterna jag kört i kurvor finns inte många bilar som klarar med samma prestanda.. Men Bmw är ju kung på alla sätt.. |
|
|
Det hade blivit Audi eller subaro Äger alltid 1 BMW |
|
| subaru är riktigt grymma bilar också. rally rakt igenom.. | |
|
Har letat efter något att ersätta min 540iAT -98. Men det är inte så lätt! Jag äger alltid mina bilar själv, vill inte låna. Visst börjar 540:n kännas lite gammal, men det är svårt att hitta mer ekonomisk, starkare och mer fullutrustad bil för pengarna. Nyare 5-serien går bort för mig, jag trivs tyvärr inte med den. Har varit oerhört nära i dagarna att köpa en X5 4.6is, men tycker bagaget är för dåligt för att vara en så fläskig bil och att den har ganska påver, lite småtråkig inredning. Blir kanske en Chrysler 300C, den rymmer märkligt nog mer än en X5:a och har attityd. |
|
| .. eller en Range Rover HSE (synd att den är så törstig bara) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.