|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
Verdi |
Vad skulle ni köra då? |
|
Tror det hade varit en Audi och isf med Quattro! Lelle BMWCS 03900 |
|
|
1: BMW 2: Audi 3: Mercedes 4: SL Buss |
|
| Mercedes eller Lexus IS. Eller varför inte en Alfa Romeo. | |
|
Audi. Körde A5 3,0TDI Quattro i helgen. Blev grymt imponerad. Till skillnad från BMW så är inte bilen spårkänslig men ändå helt grym i kurvorna. Jag är såld. -------------------------------- //Lövet |
|
|
nybil?? Porsche 997 carrera s med pdk. men tyvärr får jag hålla tillgodo med det som finns ;) Vilket inte är så jäkla illa. Lövet jag testade bla den audin när jag jagade ny bil...och så jäkla bra är den inte. Tyckte den kändes lite tung i nosen faktiskt |
|
|
Skulle nog bli Audi. Men lite tråkigt att dom fortfarande kör med kamrem som så många andra. |
|
| Audi | |
|
Weelie: Vilka modeller är det med kamrem du tänker på? För det är kedja på alla V6or och V8or i alla fall. -------------------------------- //Lövet |
|
Verdi |
Själv har jag ju varit en Audiägare i 11 år. Men skulle jag i detta nu välja skulle det bli en Mercedes. andreas, Tror alla fyrcylindriga motorer har kamrem. 2.0 TDI, 1.8T och 2.0T bland annat. Storsäljarna... |
|
Visst är det så. Men intervallet är 18000 mil så det blir inte så många byten ;-) -------------------------------- //Lövet |
|
Verdi |
Du pratar med en som råkat ut för ett kamremshaveri här... Jag är alltså allergisk. :) Dessutom är det där med 18 tusen mil en sanning med modifikation. Brukar vara 18 tusen eller 5 år. Och på vissa modeller (kanske äldre bara) rekommenderar de 12 tusen mil trots att de sagt 18 tusen först... Jag är lite känslig mot att VW, Seat och Skoda ligger så nära Audi också. BMW och Mercedes känns mer som egna märken. |
|
MB alla gånger före Audi kan fortfarande inte med deras bulle-disign. |
|
|
MG ZT 260 som "min bil", andra bilen skulle förhoppningsvis vara en Alfa :) Mvh Janne. |
|
|
Lövet: Visste ej att dom börjat med kedja på V6orna. Förr hade dom rem på alla 4or och 6or. Och då var intervallet 9000mil på dieslarna. Åkte 22000 mil i en 1,9 TDI och hann med 3 rembyten så jag blev lite botad från kamremmar i fortsättningen. Jag gillade Audin för dess kvalite men den var inte i närheten av BMWs körglädje, sen vet jag inte om jag skulle lita på en rem i 18000 mil, brukar ju finnas en åldersbegränsning också. Kanske har spårat ur lite från ursprungsämnet, men de blir lätt så. |
|
|
Aldrig aldrig AUDI! Inte efter min erfarenhet iaf! Sämre skit får man leta efter.. Inte ens dom nya är ok. Det ända vettiga dom gjort är att införa fyrhjulsdrift i personbilar och den gamla 5cyl turbopuffran. Den är skoj. Nä, hade inte BMW funnits så hade jag försökt att bygga en egen körglad bakhjulsdriven bil, med högvarvig sugmotor och perfekt viktbalans=) |
|
|
Trabant |
|
|
Hehe, spacco Håller med dig helt och hållet :-) Jag har själv något undermedvetet agg mot Audi, det går bara inte att gilla dessa bilar. Om inte BMW kanske MB, Alfa eller en fransos. |
|
|
Audi rs4/rs6 eller Porsche 997 //Stefan |
|
| Spacco, Subaru började pilla med 4wd i sina personbilar 1971.Så inte ens det kan man kreditera Audi för :-) | |
|
Mazda6 eller Mazda3 MPS. Roligare bil att köra får man leta efter :) BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.