|
|
|
|---|---|
|
I min 525d -03 sitter en webastovärmare på vänstersida fram vid hjulhuset. Finns aven en märkskylt märkt Webasto Thermotop z/c i motorrummet. Och i menyn på navigatorn går det bara att välja aux. ventilation. I undermenyn finns 3 val 2st timers och ett direkt start val. Innebär det då att jag inte kan starta värmaren så den värmer kupén? Eller ska den starta vid ett förhållande mellan ute.temp och inställt börvärde i kupén? Eller har jag bara funktionen "tillsatsvärme" som hjälper motorn att komma upp i arbetstemp när man har motorn igång? Testade ett annat kombiinstrument från en 530d -03 (pga ett annat problem) och då fans menyn aux. heater i navigatorn. Har någon någon kunskap om dessa frågor? | |
| I min finns menyn aux. heater i menyn. Lättast är väl att du ringer till BMW och kollar vilken värmare du har. Ev ny programvara? | |
|
Den E39 jag hade med Webast hade del aux heater i menyn samt att jag hade en fjärrkontroll där jag kunde starta den inifrån lägenheten. ___ //Ulf |
|
|
Du har endast "tillsatsvärme". Dock har jag hört att man kan programera om bilen via BMW DIS och därmed få aux heating i menyn. :-) Vissa bilar behöver dock ett slangpaket för att få full värme vid parkering. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.