|
|
|
|---|---|
|
Såg denna på blocket och frågade lite om historiken. Enligt ägaren är servicen som skulle ha gjorts vid 15000mil missad och nu har den gått 17000mil. Annars ser den ut att vara fin. Men törs man köpa en sådan? Varför gör man inte en service.... Länk Mvh Johan | |
| Det beror ju på vilken service det är... E61 berättar via Idrive vilken typ av service som ska göras. Det är ju mindre bra om det är oljeservicen som inte gjorts... | |
| Står "Välskött" i annonsen........ | |
|
och "Komplett ifylld servicebok"... :-) |
|
| Senaste bes. är 2008-01-30 enligt VV | |
|
På min bil som jag haft i ett par månader och gjort ett par services på, (motorolja, bromsbelägg bak och microfilter). Så har de inte fyllt i boken mer än stämplat för oljebytet (tror jag det var?), sen så har de endast kört sina systemprogram i bilen och flyttat fram de service-intervallen som kommer upp där. |
|
|
Glömde.. Oljebytet är ju även det med i Idrive servicen, så har de gröna koder där (för annars så blir det ju illröda varningssignaler väl?), då borde nog servisen vara välskött? (har svårt att förstå vilken service de skippat under så många tusen mil?) |
|
|
Ägaren har inte svarat på varför ingen service gjorts i tid. Men nu kvittar det, har just köpt en bil, dock ingen BMW :( /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.