|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har ett problem me värmen in till kupen på min Bmw 520i -95. Fläkten blåser så den funkar fint. Men när motorn blir varm å ja står still me bilen så blåser den kall/ljummet luft. Men så fort ja åker me den så kommer de in lite varm luft. men så snabbt ja saktar in igen så sluter de komma in varm luft. Då kommer den kall/ljumma luften. Snacka me en verkstad å dem sa att de kunde vara luft i kylsystemet men ja tvekar på om de kan va de problemet. Dem sa även att ett spjäll kunde vara fel nånstans. En annan sa att kupefiltret kunde vara tätt. Men då borde de ju inte komma in så mycket luft när ja drar på steg 4 på fläkten. Nån som har nåt förslag??? All hjälp välkomnas =) Mvh Bmw | |
|
Jag tror på luft i kylsystemet i första hand eller en trasig impeller på vattenpumpen. Kolla nivån och lufta. |
|
|
Jag har exakt samma fenomen på min 520iT-95 med den "stora" klimatanl. |
|
|
tack för savarena. Men kupefiltret. vet nån vart de sitter? Man kanske skulle kolla hur fräscht de är också?? |
|
|
sitter invid torpedväggen mellan framstolarna. (kolla på mek tips) bytte mitt, det gav ingen skillnad. |
|
|
okej... kanske väntar me å kolla de... de skumma är att imorse nu som kom de ingen varmluft alls :-0 ska lufta bilen i helgen tänkte ja när man har lite mer tid å hålla på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.