|
|
|
|---|---|
|
Hej, någon som vet vilken olja som är bäst för en 525i -04, gått 12.000 mil. Tänkte köra korta bytes intervaller, 500 mil, alltså vilken viskositet hjärtat skulle må bäst av. Sist den var inne på service så hällde dem tydligen i 10W40 (som är delsyntetisk om jag inte har helt fel). Sen när jag bytte själv så fick jag Castrol 0W30 helsyntetisk från mekonomen. Så man blir lite fundersam, sen om jag nu skall köra med korta intervaller räcker det då att oljan uppfyller ACEA A3 eller måste den uppfylla BMW LL-01 oxå?? | |
|
Hej igen, Ok i instruktionsboken står det inget om vilken viskositet där emot att det i första hand skall vara märkt med: BMW Long Life-01 alternativ BMW Long Life-98, BMW Long Life eller ACEA A3. Min tanke är och köpa 5W40 som är märkt med ACEA A3, då är frågan funkar den fint om man kör korta bytesintervaller? Någon som vet något i ämnet? Tacksam för alla svar Mvh Sebbe |
|
|
Lånar tråden lite Funkar LL04 till min E39 2001 ? |
|
| Du har PM! | |
| captainoats, vad jag har fått höra så skall LL04 uppfylla både LL01 och LL98. Så det borde väl inte vara några problem. | |
|
här är Castrols rekomendationer: Länk Men frågan är om du behöver LL om du byter var 500ade mil? |
|
| Var i kontakt med BMW idag och dem sa att det inte skulle vara några problem om det inte var LL. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.