|
|
|
|---|---|
|
Tjena, jag har ett litet problem. Monterade Helt nya däck och fälgar häromdagen på min e39, 18 tums. Men det är så, att jag har vibrationer i bilen.. Redan vid 70 km/h känner jag kraftiga vibrationer i ratten, och sedan vid ca 110 km/h vibrerar hela bilen.. Alltså både fram och bak. Hjulen är 100% balanserade.. Men vibrationerna kvarstår.. Mina bromsskivor är INTE skeva.. Undrar om det kan vara så att det har med centreringsringar att göra? eftersom ja inte har några. Det är bmw replica-fälgar. Tacksam för alla svar.. Mvh, LostDreamZ | |
|
Hade du vibrationer innan hjulbytet? Om nej, balansera om (ev byt till en annan gummigubbe) eller kolla så det inte kommit skit emellan någonstans, kinadäck...?? Om ja, kolla över framvagn/bakvagn! |
|
|
Köpte 2st nya däck i våras och fick då självklart däcken nybalanserade. Däckkillen rekommenderade dock att jag skulle sätta dessa däck bak då den ena fälgen var skadad. Satte dom bak och hade inga vibrationer. Men eftersom jag varit snål så var det ett par skitdäck jag köpt och bilen krängde i högre farter. Satte då dessa fram istället. Krängandet försvann men vibrationerna tog vid direkt. Får se hur jag löser detta till nästa vår. |
|
| Du köpte väl fälgar som ska passa utan centreringsringar väl? | |
|
Kan även tillägga att jag hade vibrationer på mina vinterdäck som bilfirman satte på i samband med köpet (provkörde bilen med sommardäck på). Det visade sig att dom hade glömt sätta dit centrumringarna och bilen betedde sig exakt på det sättet som du beskriver. |
|
|
Jag hade inga vibrationer innan hjulbytet. det är Kumho Ecsta däck.. Jag balanserade om hjulen hos en annan snubbe. Och däcken är nu "nollade". Alltså ingen obalans alls, men vibrationerna kvarstår.. fälgarna är inte Original.. dom är replica.. Fälgarna passar, men det finns nog lite luft mellan navet och fälgen.. Behöver jag centreringsringar? |
|
| Några tiondelar ska det väl vara mellan navet och hjulet inte mer, ser du mellanrum så åk till en seriös gummiverkstad så löser dom nog problemet åt dig! | |
|
Jag får kila iväg till däckverkstan imorgon, och skaffa såna centreringsringar. Dom kan inte kosta så mycket.. Jag tackar för era svar! Mvh LostDreamZ |
|
| Återkom gärna med hur det gick! | |
| Japp det ska jag göra.. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.