AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
700

Instrumentproblem e30. Vattentemp och kilometer/tripp ur funktion.

Pe
24
Peter_K
e30 320i Cab med 2,5 liters motor (m20b25)
Köpte mig en e30 320i cab idag med 2,5 liters motor och en hel del småfix på. Bland annat fungerar inte vattentempmätaren och kilometer/tripp, hasigheten visas dock. Kan det vara något gemensamt fel i elektroniken eller är hastighetsmätaren mekanisk? inser att jag bör skaffa en bok snarast.

Hoppas jag inte gjort ett dåligt köp då det är en del att göra på den men man ska väl ha något kul att pyssla med i vintermörkret :)
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Antagligen SI batteriet i instr.panelen.

Sommarbilen

Länk
Pe
24
Peter_K
Jag får väl ta och skruva ur instrumenten och mäta upp batterierna då. Såg att det fanns en bra guide här på forumet. Bentley servicehandbok är nu beställd.
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
När SI batterierna börjar ta slut kan det ge lite konstiga effekter, mina har räckt ungefär 9 år mellan byte så man behöver inte göra det särskilt ofta...

Sommarbilen

Länk
Pe
24
Peter_K
Ok, Tackar för tippset. Nu ska jag gå ut och ta itu med den ingrodda smutsen på mittkonsol och instrumentpanel. Har du något tips om var man kan få tag i en ny växelspaksdamask då den gamla har sett sina bästa dagar. Föresten, reservdelar köper man dyrt på BMW eller går det att hitta på Meca, Ekonomen etc ?
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Ser Mekonomen som en dyr nödlösning, BMW är faktiskt inte så dyra på det mesta - men svindyra på en del... handlar själv mest genom BMW, Schmiedmann.se , Millway.se, danska Koed.dk eller begagnat på rejsa.se eller PPF sajten.

Sommarbilen

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.