|
|
|
|---|---|
|
Tjena Jag har precis fått hem en 60/40 sänkningssats "bara fjädrar" Nu till min fråga Måste jag byta dämparna också eller går det att köra med original dämpare och mina nya fjädrar? Bilen i fråga är en BMW-E30 86a | |
|
De går om man vill,men inget att rekommendera eftersom det är så pass mycket sänkning så kommer dämparna att jobba i fel läge och slitas mycket snabbare än normalt. Är dom i dagsläget sådär "halvbra" i skicket så går det fort till att dom blir som cykelpumpar. |
|
|
Det går bra utan att byta dämpare med precis som Haas säger så sliter det bra på dom. Dock är 60/40 sänkningen främst anpassad för E30 efter facelift efter man där har lägre skurna bakre skärmar. För att få ett jämt förhållande mellan skärmkant o däck fram gentemot bak på en E30 innan facelift är det 60/60 som gäller. |
|
|
Aha ok på det viset. Får väl bli o beställa ett helt kit då istället. Har ni någon länk till en e30 som e sänkt 60/60? Hade varit kul o se hur det kommer att se ut. Tackar för hjälpen |
|
|
Kolla om du hittar något här: Länk |
|
|
Ooo det blir ju riktigt grymt med 60/60 sänkning. Har beställt ett väghållnings kit nu "fjädrar o dämpare" 60/60 Så nu har jag en 60/40 sänkning "bara fjädrar" till salu om nån vill ha. Jag tackar än en gång för hjälpen |
|
|
F*n vad fräsch den silvriga med CSL fälgarna i mitten på första sidan va då! blev man sugen på en e30 igen! :) Glöm inte att göra en hjulinställning efter sen då hjulvinklarna blir lite annorlunda. Kommer inte ihåg riktigt hur bra inställningsmöjligheter e30 har?? |
|
| Är visst svårt att justera bakvagnen mer än för 40mm sänkning (bak). Sänker man mer får man leva med ett ökat däckskonto | |
|
Tack för all bra information Har fått hem väghållnings kit nu så nu ska jag bara hitta nån som kan montera det och göra hjulinställning sen kommer det bilder så ni får se hur det blev. Mvh |
|
| Hur kan man enkelt mäta upp hur mycket bilen är sänkt? Finns det något "standard" mått från skärmkant till hjulaxelcentrum. Bilen är en e30 cab som var sänkt när jag köpte den och den känns lite väl låg, inte mycket markfrigång under motorn. | |
|
Så ja på måndag morgon ska bilen lämnas in till en lokal firma för sänkning :) Hämtas på kvällen så om jag hinner så kommer bilder då. Annars på tisdag |
|
|
Såja då e bilen sänkt. Tycker det blev bra som fanken Länk |
|
|
Perfekt höjd. Bara ett par schyssta fälgar som saknas nu då. |
|
| Såg fint ut! Som åvanstående sa, ett par fina fälgar skulle sitta fint! Min e30 har 40/35mm sänkning med tillhörande dämpare. Finns bilder i galleriet. Dock aldrig testat den med org. hjulen. | |
| Fälgar kommer det också men det blir nog först till våren skulle jag tro. Nästa projekt blir att tona rutorna :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.