|
|
|
|---|---|
|
Tja alla 7-serie vänner. Jag funderar på att sälja min 525iAT och skaffa mig en 7-serie.Vilken motor ska man välja? 6:a eller 8:a någon 12:a vill jag inte ha.Hur pass dyr är en tex. 740IA att underhålla på ett år med ca 1500 mil körda? Bilen jag ska ha kommer att vara en -95 eller nyare ska vara fullsmetad med utrustning som nav, tv mm. Är det lönsamt att åka till Tyskland och hämnta en eller ska man köpa en här? Vilka är dom vanligaste felen? vad ska man se upp med? Tack på förhand.... KÄRLEK KOSTAR! | |
|
Köpte just en 740iA som var i toppskick men med många fullständigt dokumenterade mil. Efter en längre tids funderande uteslöt jag 12:an, för dyrt att repa. 3 liter V8:an, tja varför inte men om man nu ändå ska ha en 7 serie vill man ju inte bli besviken och bränsletörsten skiljer inte så mycket. Däremot skiljer törsten avsevärt på 4 liters och 4,4 liters V8:orna. Dock skiljer inte prestanda nåt särskilt, så mitt val blev 740 -95 i så bra skick som möjligt och med dokumentationen i ordning. Jag är MYCKET nöjd! Lycka till! |
|
|
Tack för ALLA svar och synpunkter........ Claes KÄRLEK KOSTAR! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.