|
|
|
|---|---|
|
Inte riktigt den typen av bil jag brukar kolla efter, men varför inte. Någon här som har info om exemplaret ifråga, är det rätt prisnivå mm Länk | |
| Nurburgring-paket har den inte iaf, om man inte eftermonterat detta för en hiskelig kostnad (knappast troligt)...Priset är för högt, gissar på kring de 60" är mer lämpligt förutsatt att bilen är i ett OK skick. Har för mig att bilen diskuterats på www.e34m5.se... | |
|
Den är inte sv-såld för det första (tidig import typ 91-92), registrera dig på e34m5.se där finns otroligt mycket info om i princip alla E34 M5 i Sverige. Stephan |
|
|
Jag får väl kolla runt lite där :-). Är väl lite extremt och en 540 är väl egentligen det jag söker..lite mer lagom. Den där Touringen verkade ju lovande men kanske lite långt bort att hämta hem.. |
|
|
Sail: Ett fax från transportstyrelsen visar att bilen är svensksåld, haft 12 ägare, står på en person i malmö, har körförbud samt att senast godkända besiktning var 2004-01-29. // Daniel |
|
| Många ägarbyten inom familjen det..... | |
|
Nej den är är import, bilar intagna till och med 1991/92 står som icke import trots att dom är import, även senare så står importbilar intagna av godkänd importör som icke import. Denna är byggd 19890703 (sjunde byggda 90:an) registrerad i Sverige juni-90, kort tid utomlands alltså. P som första bokstav började användes på Sv-sålda först i mars 1992. Stephan |
|
|
Stephan735i: Tack för infon. Då har man lärt sig något nytt :) // Daniel |
|
|
Inlägg av HD91 på E34M5.se om denna M5; "Till salu för endast 89.500 kr: Länk Reg-Nr: PCU*** och Chassi-Nr: BK00966 Färg MACAOBLAU METALLIC (250) Klädsel SILBER STOFF (0315) Produktionsdatum 1989-07-03 240 LEDERLENKRAD (Airbag) 301 DIEBSTAHLWARNANLAGE MIT ZV 320 MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL 464 SKISACK 530 KLIMAANLAGE 663 BMW BAVARIA C ELEKTRONIC 676 HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM Importerad är den ja. Annars hade det stått "Skandinavien-Ausführung" i utrustningslistan. Förvärvad senast 2009-06-06. Jarls Bilservice hade bilen ute för 69.000 kr förut (har inte koll på exakt när tyvärr). Dom ägde den även vid ett tidigare tillfälle, fram till 2007-07-20. Bilen provade besiktningen i april 2008 och fick anmärkningar. Dessa lyckades man tydligen inte åtgärda på "kreditmånaden", för 2008-05-31 kom den in på ombes men blev underkänd ånyo på CO och HC. Körförbud fick den redan från 2008-05-23 och det gäller ju då förstås fortfarande. Ytterligare en som kör omkring obesiktigat med andra ord? Verkar poppis. Undrar hur man kan få detta till "besiktigad" i annonsen... Förmodligen är det inte samma person som står som ägare som säljer. Totalt olika namn eller så är namnet i annonsen falskt. Den registrerade ägaren verkar vara inneboende hos någon i Malmö. Före denna fanns bilen i Helsingborg. Positivt med Inspektion II dock, om det nu stämmer förstås. Det var det enda av värde jag kunde hitta i annons-texten. Kombinationen angel-eyes och oranga framblinkers är intressant Dock har den haft svartsprayade blinkers förut. Inget huvemblem, trots nyskick? I övrigt ser lacken klart duglig ut. Förarstolen dålig i kanten. Inte direkt 17000-mil-aktigt, men den kan ju varit hårt använd helt enkelt." Utrustningslistan bekräftar också att den har eftermonterad strålkastarspolning (lag i Sverige till och med 1/1-1993) såg ut så på bild. Priset är helt åt skogen för en M5 som är obesiktad och med dålig historik. Denna är ett bättre objekt... Länk En brukare i Sverige sedan 2003, import 2001, 3,8-92 med 11200mil, pris 79tkr. Stephan PS; Regga er på e34m5.se, HD91 har utrustningslistor till alla Garchingbyggda E34 M5 och Svensk historik finns till dom som är i landet, det gör det enkelt att hitta sin dröm E34 M5! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.