|
|
|
|---|---|
|
Tja Vill bara veta om det är en bra affär (haha en bra bilaffär finns väl inte). Är halvägs in i ett köp av en X5:a Det är en USA importad X5 4.4 med nya facelooken och nya motorn (6 stegsväxlad) Automat. 2004 modell som har gått 6500 mil och servad och inspektion 1 är stämplat i boken. Alla utrustning vad jag kan se. Höj och sänkbar, el stolar med minne. El justering stolar bak. Back sensor. NAVI (svensk navi) taklucka, 22" fälgar. skinnklädsel. Ja den har nog allt vad jag kan se som sagt. Priset är 240.000 kr med ett års bilgaranti från bilfirman. Är det ett bra köp? Nåt jag bör titta på extra ordentligt? tack på förhand | |
|
Verkar helt okej. Länk till bilen? |
|
|
Ta och gör en koll med t ex carfax Länk Du får fram chassienumret (VIN) genom att gå in t ex på Länk och knappa in reg. numret. ______ Foto Länk |
|
|
Tyvärr ingen bild på den. Då den inte är upplagd på nätet och jag glömde ta kort på den :(.. Weeman: Får upp att det står Records: 7 records found in the CARFAX Vehicle History database Går det att få fram och se dessa anteckningar? Tack som fasiken! |
|
| Kan dessa "records" innebära vad som helst? Ex inspektion? Oljebyte eller är det endast dåliga saker som kommer upp? | |
|
Precis det kan innebära, service "besiktning" men även kollisioner m.m. Brukar kosta 150kr att få se alla resultat, det är det alltid värt. /C |
|
|
Betala for ett carfax, det ar det alltid vart. Det kan dyka upp allt fran oljebyten till krockar. Nu verkar det som att bilen star i Sverige, men du maste kika pa bilen pa plats innan du ens overvager ett kop. Den har sannolikt rullat som leasingbil de tre-fyra forsta aren, vilket innebar att ingenting mer an oljebyten har gjorts. Ofta ar de amerikanska agarna slarviga med det mesta interiort varfor det lonar sig att ta en titt pa plats for att se hur repigt det ar och hur illa daran laderkladseln ar. Ocksa nar det galler dorruppslag maste du vara pa din vakt. Bilar som rullar har har ofta uppslag bade har och dar. Det finns manga (vanligare an i Sverige) som skiter fullstandigt i om deras dorr smackar emot en annan bil. Kolla aven vad det ar for dack. Manga USA-bilar har daliga allrounddack och kanske sitter de kvar aven efter att bilen tagits in till Sverige. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.