|
|
|
|---|---|
|
Hej Kör en 316-04 och skulle gärna vilja ha tips på bra vinter o sommardäck. Jag kör på cykeldäcken 195/65 -15 och eftersom jag kör ca 3500 mil om året så är det väldigt viktigt att däcken håller länge dock skall de ha en hyfsad komfort, man vill ju inte sitta med hörselkåpor i bilen. MVH Patrik | |
|
hancock som vinterdäck är kalas. kör själv med dem. bara man inte sladdar och leker håller de kalasbra. bra pris på dem är de med. sommardäcken jag har är skit. sliter ut bakdäcken på en sommar vilka däck de än är. BMW ownz |
|
| Frrla: Va var det för modell på dina Hankook vinterdäck? Dubbat eller dubbfritt? | |
|
jag kör dubbat :) hade några hankook (tror jag) odubbade halva första vintern. de ångrar jag djupt. 30blås på 50väg i en korsning svag kurva. rätt fram, pang i en stolpe :S livsfarligt att köra utan dubb :/ Länk 1 och en halv säsong har jag kört på mina "nya" nu. å de greppar finfint fortfarande och har inte tappat en enda dubb. de är fortfarande rätt vassa också. då kör jag max 120blås och lägger på däcken när de blir lagligt. BMW ownz |
|
|
Inte många som anser Hankook göra bra vinterdäck, men ok Vill du ha bra eller riktigt bra däck? |
|
Bayer_Aleks |
Bra vinterdäck Nokian Hakkapalitta (om det nu stavas så). Helt klart bäst med tanke på att dem tillverkas efter nordiska krav. Sen e Bridgestone Blizzak bra också. Bra sommardäck finns det ett hav av. Själv e jag grymt nöjd med Kumho ECSTA men även BF Goodrich |
| Jag funderar på att inhandla en uppsättning Nokian Hakkapeliitta R nu inför vintern. Föredrar dubbfria däck tillverkade för den nordiska marknaden pga de bättre vinteregenskaperna på bl a is. | |
|
va gäller sommardäck så är jag grymt nöjd med dom Falken FK-452 jag använt och VÄLDIGT många i usa använder dom och verkar vara kanon nöjda. annars är det nog bara köpa Continental eller Michelin så kommer du nog inte bli besviken. vinterdäck vet jag att man inte ska köpa Pirelli iaf , hade det på en bil , skitdäck enligt mig , hittade inga många bra egenskaper där , varken på halt , blött eller någonting. |
|
|
kan erkänna att det är budgetdäck och de inte är av bästa kvalitet x/ men de är ju ett kanon alternativ om man ska snåla lite å är försiktig av sig. shyyyy ;) BMW ownz |
|
| Körde med Falken FK 452 på S60 T5 300 hp och tyckte de var helt OK. Lite svårt att säga hur de greppar genom att dessa bilar har uselt fäste jämfört med 335. Det som imponerade mest var att T5 blev lite mer direktstyrd i s f Volvo-slappheten och samtidigt väldigt kursstabil även på ojämnt underlag i mycket höga farter. Enda referensen på den bilen var annars Continental Premium Contact som skuttade de första kilometrarna p g a morgonsula. | |
|
lovestad: Det du borde göra först är att fundera ut vilken sorts vinterdäck du vill ha. Dubbat eller dubbfritt. Beträffande sommardäck ska Michelin Energy Saver tydligen rulla lätt. Hur väl detta stämmer med verkligheten vet jag inte, men Michelin brukar göra bra sommardäck. Lättrullade däck sparar iaf bränsle. Livslängd vet jag inte. |
|
|
Jag vill ha däck som håller länge men som ändå har hyffsade köregenskaper och inte tillhör de allra dyraste skiktet ( jag vet en djäkligt svår ekvation att få ihop men det som betydr mest är hållbarheten eftersom jag kör så långt per år) MVH Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.