|
|
|
|---|---|
|
Jag har sökt och läst.. massor. Får inte rätsida på det. Jag har ett mätarhus på G från en M5 -92 som jag vill ha i min 540 från -94. Kommer det funka? Vad jag förstår bör mätarhusen va av samma generation? Min 540 har blå baksida vet jag. Men jag får inte fram nånstans vad M5an har för baksida. Säljaren kan inte kolla det nu så jag frågar här. Sen hörde jag även något om att varvräknaren skulle kunna flippa pga cylindertalet, något om detta? Behöver snabba svar tack! :) | |
|
Troligtvis går det inte. Böt själv mätarhus på min 540 -95 p.g.a. att kretskortet pajat. Fick tag i ett från en 93:a. Samma bil tänkte jag, men varvräknaren visar för mycket. Det andra förefaller funka, även om temperaturmätaren inte ligger exakt i mitten, vilket den alltid ska göra. Bränsleförbrukningen är ungefär 0,6 liter per mil enligt färddatorn. Stämmer ju inte så bra, ligger normalt på runt 1,05 - 1,1 blandad körning. Det finns en liten mojäng på baksidan av instrumentet, minns inte vad den kallades tyvärr, den kan ha med saken att göra. Lyckades slarva bort min egen. Tror den är ganska väsentlig om man överväger ett byte. Sen återstår ju problematiken med 6:a kontra 8:a. Hälsningar Pelle |
|
|
Jag fick reda på att det är ett mätarhus med blå baksida iaf, så så långt är de ju bra. Jag antar att du pratar om kodpluggen? Den har jag iaf. Aja det löser sig, i värsta fall får jag löda ihop något som funkar :) Tack |
|
|
Kodplugg heter det. Om man byter instrumenthus från en fyra till en sexa eller tvärs om så måste man byta sådan för att varven ska bli rätt. Det kanske är lika på de större maskinerna. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.