|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle gärna få lite råd gällande en ny 320xd touring. Har fått ett första pris från en handlare med ca 15% rabatt (ca 9% kampanj och resten från handlaren) för en bil med dynamic, comfort, automat och metallic. Förstår efter att läst inlägg på forumet att kampanjpriserna från BMW Sverige har funnits hela året och tänker därför att det är inget man kommer att få igen när man säljer bilen. Börjar därför tänka i banorna att vänta tills X1 kommer och hoppas på att i alla fall kunna få ca 7-8% av handlaren på listpriset. Hur skulle ni resonera? Det verkar som om X1 kommer att vara i samma storlek som touring och sen är det ju roligt att köra en helt ny modell. Samtidigt verkar priset mer eller mindre vara detsamma även om 3 serien rabatteras rätt flitigt nu. Tacksam för lite tips! Christopher | |
Verdi |
X3 är väl ungefär lika stor invändigt som en 3-serie? Borde inte X1 vara en mindre bil? |
| Jag hade satsat på X1:an. Betydligt mer lockande att vara "först ut" med en helt ny modell. 320xd är ju en kanonbil som du säkert blir nöjd med men X1 (om den nu motsvarar förväntningarna) är ett roligare val. | |
|
Det verkar inte skilja mer än 8 cm på längden 445cm för X1 453 för x3 På bredden handlar det bara om ett par cm, så jag tror att skillnaden i utrymme kommer att vara marginell. 320xd verkar vara en kanonbil, men eftersom x1 kommer så snart känns det nästan som om det är värt att vänta. Tror ni att det är rimligt att kunna få 7-8% rabatt från handlaren även på en sådan ny bil som x1? |
|
|
Har precis bytt från X3 till 320 xd, skulle väntat på X1:an nu när jag sett den. X3 upplevs rymligare och större än 320:n, även av medtrafikanter. Både X1 och X3 är bokstaviigen mer bil för pengarna. Det märkliga är att 320 har sämsta komfort av de tre, men 177-hästars dieseln är finfin. Fast egentligen kanske man inte skall jämföra en mellanklasskombi med mini-suvar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.