|
|
|
|---|---|
|
Hej. Nu sår jag inför ett svårt val. Ska jag köpa en Audi S4 B7 -06 eller en Bmw 330i coupe e92?? Båda två är sv-sålda och i bra skick. Audin har gått lite mer. Det jag är ute efter mest är körglädje faktiskt. 330in känns nyare men s4an känns råare. Vad tror ni om andrahandsvärdet till nästa år? Och en sak till. Snälla ge mig ärliga svar, jag är själv BMW-älskare så jag förstår. Jag vill ha ett ärligt svar. Tack på förhand! MVH ///Bimmarkomanen | |
|
Onekligen ett angenämt problem! Vad innebär körglädje för dig? Rakt fram har knappast 330 något att säga till om men effekt vänjer man sig vid fort och jag är övertygad om att E92 är roligare när det svänger. Å andra sidan är ju S4 en fantastisk bil på vintern! |
|
| Har ägt S4 och det är en grym bil, snabb och stabil som ett lok. Bensinförbrukningen var också grym, men det finns ju mer bensin på Statoil att köpa :) Andrahandsvärdet på S4an tycker jag är rikitgt dåligt, känns som de sjunkit som stenar senaste två åren, E92 känns som ett mycket förnuftigare köp, S4an är ju dessutom baserad på en modell som presenterades 2002. | |
|
Thorssa: Körglädje för mig är bra bottendrag, hyfsad snabb acc, direkt styrning och hur man sitter samt bra väghållning. Även toppfart kan va kul men inte avgörande alls. nån som sitter på lite tider 0-100 och 0-200 för dessa bilar? de e manuella båda två. Oskar: ok, jag får också den kännslan av att 330n känns smartare att köpa. Sen blir man ju lite förvirrad av denna facelift, man tror att det ären helt annan modell men i sj fallet är det väl en b6? Har du ägt en b7a eller b6a? MVH ///Bimmarkomanen |
|
|
Det var ju riktigt ös här på ap........NOT :) Komigen nu alla, lägg in lite kommentarer. Vet att det är många här som har bekantat sig med både bmw och audi. MVH ///Bimmarkomanen |
|
|
S4: Länk 330i (dock E90, ej E92): Länk Har varken kört S4 eller 330i, men kör själv 4hjulsdrivet och S4an plockar fler villha poäng ;) |
|
|
Har själv funderat på en S4 med V8, men bränsleförbrukningen är inte att leka med. Hur kall är en sådan om bensinpriset drar iväg mot 14-15 kr/liter igen? Å andra sidan så kan man köpa en S4 Avant som faktiskt är relativt användbar i vardagen. En E92 är inte så praktisk, kan vara lite svårare att leva med som allroundbil (E91 330 finns förstås). |
|
|
Mitt enda tips är att du ska gå på magkänslan, båda bilarna är härliga på sitt sätt och v8 mullret är starkt beroendeframkallande. Men jag skulle nog valt BMW:n ändå om du prioriterar körglädje. //Stefan |
|
| coupe är alltid coupe.. jag gillar personligen bmw:s styrning mer samt att det är bakhjulsdrift så jag hade inte tvekat en sekund | |
| Bimmer330ci: Jag hade en B6 men har även kört ett par B7, det är som sagt bara en facelift, ny grill, lysen och ny ratt är det du märker mest. | |
|
Jag hade valt S4 eftersom det är en helt underbar bil, den liknar 540i/6 E34 fast modernare, när den fanns (innan RS4) den bil jag tyckte var värd att köpas ny. 330i E90 är trevlig (335i mycket bättre) men den saknar den verkliga vill ha känslan, hade det gällt 335i/S4 vore valet inte lika självklart som nu. Stephan |
|
|
Ok jag ska nog prova båda bilarna nu i veckan, tror känslan kommer sitta direkt. Stephan735i: Det är en E92 och inte e90, dvs coupe den med 272hk istället för 258hk. sen så skulle det va kul om någon här har kört både 330 E46 och 330 e92 och jämfört. Tror ni att man kommer känna stor skillnad av de extra 41hk eller? När man kollar på einszwei... så verkar det inte så stor skillnad inom 0-200km/h stämmer det? ...eller är det rätt stor skillnad? MVH ///Bimmarkomanen |
|
|
Edit: När jag nämnde 0-200 intervallet så syftade jag på skillnaden av 330 e92 och s4.. MVH ///Bimmarkomanen |
|
|
Audi Förblir Audi alla dagar i veckan ? Körglädjen är det som vara mest viktigt enligt mitt tycke, total kontroll en bil som komunicerar med föraren denna punkt glömmde de nog på ritbordet (audi). Att jämnföra Audi med BMW, är rena dödssynden 4hjulsdrift inte mig bakom ratten i alla fall :) För mig finns endast två bilar i sinnet Mercedes och BMW Resten kan nog ta sig ett dopp ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.