|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, har köpt en ny iphone och är väldigt sugen att koppla in den i min 525a e60 från 2004. har ingen aux ingång men det skulle kosta 3400kr hos bmw om jag inte minns fel. är det allt man behöver skaffa eller måste man installera massa saker för dyra pengar? Skulle vara soft att lira musik i bilen via iphonen, i nuläget har jag kassa cd läsaren som inte ens klarar av mp3, fy skäms bmw för en sån dyr bil. tacksam för svar | |
|
uppdatera mjukvaran i bilen för 2500 så kan du spela MP3 installera sedan en Dension Gateway 500 så får du både Iphone och USB samt blåtand. Har du tv tuner i bilen kan du även se film från iphonen |
|
|
Eller köp en sån här: Länk |
|
|
Hur bra är ljudet på den där Belkin. Jag har en billig no-name sak från claes olsson och ljudet är totalt värdelöst. Det blir en massa störningar och man får öka ljudet till max för att höra nått. Vore kul att höra om den funkar dock, det är ju ett mkt billigare alternativ. |
|
| Tycker överföringen är helt OK. Jag har minsta stereon så mitt problem är inte Belkin utan de usla högtalarna som sitter i bilen. | |
| Är det jämförligt med de vanliga radiosändningarna? För det är det verkligen inte i min claes olsson pryl. Kanske ska satsa på en sån där belkin trots allt, det är ju lite billigare än ett ipod interface. Jag har oxå kassa högtalare nämligen. | |
| Tycker att du skall testa den. Jag gick i samma funderingar som du med att lämna in bilen på BMW och få ett riktigt Iphone interface installerat Belkinprylen kostar så lite att det är "värt" det även om du inte blir helt nöjd. Bättre än Claes ohlson-prylen är den dock. Jag tror som sagt att vår begränsning är högtalarna och därför vill jag inte slänga iväg 6500kr för att få iphonen integrerad med iDrive och ändå ha kasst ljud. Dessutom kör jag numera spotify i iphonen och i bilen och det funkar jättebra! | |
|
Denna kanske är bättre? Länk Länk |
|
|
iPodinterfacet är så värt de (?)2500:- den kostar. Full integration, obegränsat med musik och nygg installation. Jag tycker jag testat flera FM-sändare och de låter alltid ren skit. Har jag peng över för en ACM kan jag sälja av mitt interface lite billigt :) |
|
| Håller med Lus, men frågan är om det fortfarande är värt det när man har de kassa originalhögtalarna? | |
|
har fott igång min Dension Gateway 500 i dag. o jag säger bara Tjohooooooo kostade 10.000 för allt ink uppgradering av mjukvaran av bilen. |
|
|
tack för alla svar ska fundera vidare vad jag ska göra. Oj 10 000 det var inte lite det |
|
|
Nej men det är bra. :-) Iphone anslutning. USB hårddisk Blåtand. Snart kommer Wi-Drive med. då får jag ett trådlöst nätverk i bilen. så jag kan surfa på nätet. och en del andra roliga saker. |
|
| den tiden är förbi då man la 10 papp på prylar :-) | |
|
Allt är väl en prioriteringsfråga kanske. För mindre än hälften av ovanstående säkert eminenta anläggning får man en komplett PC i form av en netbook eller liten laptop inkl WLAN och/eller 3G och kan surfa dels via GSM-nätet, dels gratis med hög hastighet om man parkerar intill någon surfzon, telefonkiosk eller liknande som har WLAN. Man kan se TV, om än inte alltid i realtid, Internetradio med tusentals kanaler, Spotify och liknande, förutom alla sedvanliga mediafunktioner, Windows eller Linux osv från en hårddisk som utklassar ett helt gäng iPhones osv. Och allt på en bildskärm som får Phonen att se ut som ett frimärke... Ljud ut till bilens anläggning går alltid att fixa, med kabel eller via Bluetooth, eller FM-modulator eller.. Nämnde jag Skype förresten? Eller möjligheten att ladda in lite fina diagnosprogram för att ha full koll på bilens system under drift om man så önskar. Osv...) FP |
|
|
Låter ju skitbra! Nu gäller det bara att hitta ett par jeans med fickor som rymmer din pc... Tror alla här har en bärbar pc men försvinnande få vill släpa runt en pc (om än liten) för att lyssna på musik i bilen. Till det duger min Iphone med frimärksskärm alldeles utmärkt...och jo, den har Skype också... ;)) |
|
|
Så är det säkert. Men tanken med "riktig" PC i bilarna har varit på tapeten flera gånger så visst behov finns säkert. Fast det var innan det fanns netbooks eller andra modeller till vettigt pris, och det var kanske prisnivån vs. möjligheterna mest som var menade att belysas i mitt inlägg. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.