|
|
|
|---|---|
|
HJÄLP! Är i fullgång med att byta casterstag på min 520iT-95 Jag får inte av spindelleden!! Har brukat mängder med våld, värmt, rostlösare, Slagit med "Gaffel" (vilken sprack....så nu har jag slut på ideér) Går det att lossa plattan under stötdämparbenet utan att benet trillar ner. Ser det som min sista utväg att plocka av stystag och bruka våld på spindelleden i skruvstädet. Någon som har bättre ideér. Tacksam för snabba svar.....bilen står upppallad. //S | |
| Det är nog bara att skruva ner plattan då, fjäderbenet hänger kvar. Hade precis samma problem när jag bytte på min. Tog bort plattan och satte upp grejerna i skruvstädet och gick lös med släggan så släppte det till slut. | |
|
Det är bara att ta ner plattan som föregående skribent skrivit. Antagligen får du lossa det främre stagen också i dess bussningar men det är ju enkelt, så får de helt enkelt hänga med i plattan de också. Styrstagens p-ändar har jag aldrig haft några större problem med, så de får du förhoppningsvis loss vid p-ändarna så du slipper skruva lös dem. Sedan är det bara att gå på med slägga i skruvstäd alt. verkstadspress om man har tillgång till en sådan. Ska du återanvända casterstagen och bara byta bussning i dem så låt muttern sitta kvar i jämnhöjd med gängan på p-ändans axel så du inte pajar gängorna när du går lös med slägga. I press är detta riskfritt, man får klanta sig rejält om man ska lyckas skada gängorna. Lycka till! ------ BMW CS #04839 |
|
|
Jorå, det funkade fint. den satt sinnsesjukt hårt. Krävdes rejält med slag innan den gav upp. på sätt och vis var det skönt att den inte gav med sig på plats. Bulten hade fått så mycket stryk att den inte längre kunde passera hålet i plattan. Fick kapa den med vinkelslipen....vilket varit omöjligt på plats. tackar så länge! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.