AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.651

Problem med styrled E36

Sida 2 av 2
Hmm... nä röd-orange blev den ju inte. Jag förstår att leden har större omkrets vilket medför att den vidgar sig mer men vad hjälper det att kyla ner den?

Okej, sista försöket imorgon. Så värma som satan, kyla, värma, kyla, värma och ta i som fan.

Skall ta hem en kap vilket får bli plan två.
Värma/kyla gör att metallen "rör sig"...Ta de lugnt me kylningen ös inte på mängder me vatten utan max 3-4 dl så det blir en mindre "termisk chock"...
Har man värmt tillräckligt så kommer grejerna lossa "lätt"...Som sagt så elda på rejält på max-fart men tänk på säkerheten, underredsmassa KAN brinna, o en massa annat me för den delen, fett tex...
Ett tips är ju att styrleden är helt lossad o "hänger fritt" när man värmer, ju mindre massan är som skall värmas dessto bättre blir det med brännare (har man gassvets så kan det kvitta för där kan man i princip skära metallen om man vill...)Sen när du fått den rejält varm (typ så att gummit i leden är smällt, passa dig bara för fettet lär brinna...) så sätter du p-änden på dess plats, tar sedan RÄTT nyckel till o skruva på själva "styrstången", se till att inte slinta bara, o håll dig undan för p-änden.....
TA-DA !!!

Länk

Länk

Värmde, kylde, värmde, hamrade, värmde, råstyrka och klart. Jag får ta och tacka alla som har hjälpt till i tråden, framförallt Dawwe som måste vara lika envis som jag. ;)

Nu blir det att byte bromsrör VÄ bak, fixa rosten på skivorna bak och fixa vindrutespolaren som bara la av. Så jag äntligen får sälja bilen.

Gott att du grejja det! Bromsrörsbyte kan bli "roligt" de med...Tips: ha en bra rörtång (inte Biltema, Bacho är det som funkar!) i lämplig storlek i beredskap...
Mmm ett riktigt drömjobb. Funderar på ge bort det arbetet till någon. Om man summerar tiden för att fixa verktyg och pengar till delarna så är man nog uppe i kostnaderna för en mekaniker.

To
242
ToTTeN
E36 M50B25 Turbo + Fullbur
E36 M50B25 Utställning

E46 320D + biltransport
men då äger man ju verktygen till nästa gång och lär sig något på samma gång. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.