|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om det är någon som har koll på vilka 1 serie bilar v-eker 141 passar till.Enligt BMW:s fälg bok passar dom inte till 123d och uppåt men om går till BMW:s hemsida både Svensk o Tysk så är det standard fälg till 123d. Tveksamheten är att 141:an är 7x17 fram o bak men visa av dom motorstarkare bilarna behöver 7,5x17 bak.Det är inte lönt att gå till en BMW verkstad frågar man 5 personer får man 5 olika svar,brukar ringa till en BMW verkstad i Tysklan men tänkte kolla här om det är någon som koll på läget här.ska ha dom till vinterdäck. Tacksam för hjälp ! | |
| behöver och behöver, ska väl inte spela någon roll om man skaffar en halv tum smalare, eller tänker jag fel? är väl inget som tar i och så, bara sämre grepp med smalare däck... | |
| Jag har 141 på min 123d! Har sett flera andra som har också! Funkar fint som vinterfälg, lätt att hålla rent... | |
| Passar på alla utom 135i. Hade dem f.ö. på min 130i. | |
| Helgeson, tar bromsarna i 17 tummare på 135i? | |
| Enl tillbehörsguiden och konfiguratorn på bmw.se är det 18" som gäller för 135i, men vissa 17" kanske går på. Hade nog inte vågat chansa själv, dock. | |
|
Nu vet jag inte exakt hur bromsokens utformning ser ut, men en E9x LCI 330 har större bromsskivor än vad en 135i har. 330:n kommer med 17" så då borde väl 17" även passa på. Sen finns även 17" M-sportfälgarna till 1-serien med på RealOEM. Om detta kan användas som ett bevis kan ju funderas på. |
|
|
Intressant reflektion. Men för att återgå till ursprungsfrågan, så står det på BMWs hemsida uttryckligen att 141 är för alla 1-serie utom 135i. Vad den verkliga anledningen till detta är, kan iofs också begrundas :) Möjligen (troligen?) är det bara av banala marknadsskäl. |
|
| ja, eller så kanske det beror på just den fälgens utformning, alla M-fälgar kanske är gjorda att få plats med stora bromsar. | |
|
Tjena! Jag kör v-eker 141 som vinterfälg på min 135:a, funkar hur bra som helst! Med andra ord lär det inte vara några problem att få på dom på en 123:a. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.