|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Du har ju en 2007 sevak... dom är grymt bra! Min gamla hade V29.2+ mjukvara.. Hoppas jag kan nå dina siffror med min nya 335a.. | |
| 335an, utan tvekan. du får troligen igen mellanskillnaden när du säljer. | |
| Sevak- ja har en likadan och jag måste säga att jag tycker att motorn är väldigt snål jämfört med vad den levererar:) | |
|
Nu kör jag hoj och tycker båda bilarna är slöa som as så jag skulle klart välja 330, den går att köra riktigt snålt samtidigt som man tar sig fram före de flesta andra bilar. Min erfarenhet är också att skillnad i vridmoment är mkt mindre påtaglig med automat än med manuell då en automat sällan segdrar på en och samma växel utan hela tiden försöker ha rätt växel i. ska man prata siffror verkar det skilja 2sek till 200 mellan 335 och gamla 330. Länk Länk Men ut och provkör och känn efter själv istället för att gå på vad folk säger här! |
|
|
Du har säkert en poäng men turbon på 335 gör att man får ett bättre drag iväg, de e de inget snack om men de rör sig ju inte om några sekunder och i själva verket så skiljer de ju inte mer än några tiondelar. 330 0-100 på 6.1 vrid = 315 NM vid 2750 varv. 335 0-100 5-5 vrid 400 NM redan vid 1300 varv. 335 ger ju en jämnare effektkurva. Köp den utan tvekan, den är värd varendra krona! |
|
|
Viggo0: Visst är bilarna slöa om man jämför mot en hoj, allt är ju relativt beroende vad man jämför med. Men jag vill slå ett slag för 335:an,en riktigt härlig allroundbil. Dessutom kan man ganska enkelt få upp effekten om man inte klarar sig med 306hk. Köp ingen 330, den är inte värd pengarna tycker jag. //Stefan |
|
| Stefan, stämmer de att nya 335 är lika snabb som gamla M3, jag läste en artkel om detta men jag tycker de låter osannolikt. | |
|
Markus Thorssell: Jag hade en M3 e46 smg samtidigt som min gamla 335 i coupé och jämförde bilarna några ggr både på bana och på strippen. M3;an var alltid någon billängd före upp till 100 men 335:an gick något bättre vaäl uppe i fart, man upplever 335:an som mer råstark medan M3:an måste varvas för att det ska gå undan. M3:an var mer race och gav ett bredare leende, saknar verkligen den bilen:-) //Stefan |
|
| Tack! mycket intressant läsning. Min kompis har nämligen funderat på att köpa en m3 men han har sagt att han struntar i det om han inte drar min 335;) . Men då kan han lugnt köpa en nu hehe. Men M3 har väl ingen turbo, vilket betyder att de blir svårt att chippa den... | |
|
Min 335iAT drar 0,99 l milen. Och det är inget ägg under pedalen. De gånger det utnyttjas mycket effekt stiger det så klart till trakterna av 1,2 l milen.Det är billigt tycker jag. Min fru har haft den på 0,8. |
|
|
jag älskar min 335:a!!!!!!!! |
|
| Vem gör inte det...hehe. | |
|
Jag har då aldrig varit så nöjd med nån av mina tidigare BMW som med min 335:a. 330 enda fördel är lägre bränsleförbrukning, men det är också allt. |
|
| Jag älskar min 335:a oxå! | |
| Jag tror att de är svårt att hitta någon som inte är nöjd med den känslan som bilen ger, alla mina kompisar som testat den har typ blivit "kära i bilen". Jag älskar att den är så jävla stark, de var en volvo R som försökte jävlas vid en fil som skulle bli en och han gasa på så jag inte skulle hinna före men de spelade ingen roll hur mycket han gasa för han hade inte en chans att komma före ändå :-) | |
| Roffa, vad blev de för bil förresten??? | |
|
Roffa köpte en: E90 330iA X-drive 2009 Bluewater-Oyster :) |
|
Roffa1 |
Markus Thorsell: Hittade en splirrans ny E90 330-09 som redan var nedsatt med drygt 75.000:- efter lite förhandlande, så sjönk den ytterligare 55.000:- Kunde naturligtvis ej låta bli att handla, är helnöjd med bilen. Håller på som bäst att köra in den.(motorn alltså;-) hinner väl kanske ej avverka de rekommenderade 2-300 milen innan snö o salt gör sin entre' på våra vägar. |
| Aha okej men du blir säkert nöjd trots att de inte blev en335, priset är ju faktiskt inte helt ointressant och du verkar ha fått en bra deal! Jag köpte också bilen pga att jag fick ett helt okej pris(tittade först på 325 men de var väldigt mycket tråkigare), jag har visserligen hittat vissa beg modeller på blocket som varit någon tusenlapp billigare men jag tycker att de är skönt att få bilgarantin hos en handlare. | |
Roffa1 |
Visst är det fint med nybilsgarantin;-) sedan har man dessutom 3 års vagnskadegaranti (du behöver endast lösa halvförsäkring) Och som om detta ej vore nog, så får man dessutom fem års olycksgaranti från BMW om bilen tex: går sönder mitt ute i vildmarken, vilket innebär fri bärgning till närmaste BMW verkstad, inkl fri hyrbil, hotell, osv. (Gäller worldwide) Försäljaren höll säkert föredrag i 30min om dessa mkt generösa garantier. Vart även mäkta förvånad när jag fick höra att både motorolja samt filter ingår utan kostnad vid de fria servicarna. 3 år eller 8000 mil. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.