AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
70.419

Färgval på ny bil

Sida 7 av 16
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Ja, M3:an ersätter min tidigare S5:a. Jag har haft chans att köpa flera beg M3or men har nu gjort en deal med min handlare så nu blir det en ny och jag kommer ta ut bilen i vårdagarna, bilen kommer stå i hallen hos Autopartner endast som visningsbil. Jag specar bilen precis som jag vill ha den.

//Stefan
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Spacegrå M3 ska det vara! Vanlig färg men på M3an är det så snygg! Givet val, tråd låst! =)

Mvh Johan
Njuren
Jag vill vara StefanL
Je
37
Jensc
330i M-sport -04
Njuren du är nog inte ensam om de :)

Tycker helt klart som någon annan nämnde att du ska köra på en individual färg på en m3a!

tex. den här som länkats tidigare i tråden: Länk
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Tack kamrater. Tyvärr kommer jag inte ha bilarna särskilt länge så därför blir både färgval och utrusning viktiga ingredienser vid en försäljning. Den länkade bilen är cool men ska man fega kanske vitt är färgen ändå. Det blev en coupé och tillsammans med kolfibertaket passar ljusa färger tycker jag.

//Stefan
får man fråga varför du inte ska behålla bilarna länge??
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Vi brukar köra bilarna under ett halvår och max 1000 mil. Där ligger Break-even. Så det blir 2-3 bilar på år.
Köper dock inga dyra kärror som M5, M6 eller liknande.

Kommer även att köpa en 116i till våren (demo) förmodligen den billigaste bil jag någonsin ägt rent driftmässigt:-)

//Stefan
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Stefan, vad menar du med "Break-even" i detta fall?

Är det så att du lyckas få igen pengarna om du säljer inom ett halvår?

Jag har bara några få gånger köpt helt ny bil/mc och värdeminskningen blev oftast rätt kraftig. När jag däremot handlar 3-4år gamla fordon kan man i bästa fall åka gratis nåt år om man köper till rätt peng.

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Äger du en bilfirma och kör dem som demobilar ett tag och sedan säljer?

Mvh Johan
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
klart du ska ha en vit M3a!
Men är du säker på att du vill ha coupen? Det är något extra coolt med en M3 sedan... sen så skulle du ju kunna höra av dig till mig när det är dags att sälja den, vill ha en Vit M3 sedan som nästa bil :)

Fantastiskt rolig vår du har framför dig - Grattis!
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
BjörnB:
Det har funkat bra för min del att köpa nytt och sälja efter ca 5 mån. Låter kanske lite jobbigt men då förlorar jag oftast inget på affären. Har de senaste 5 åren köpt 10 NYA bilar och förlorat totalt ca 100tkr på dem. Det ska dessutom vägas upp mot att man inte behövt lägga stora pengar på försäkringar, service, däckslitage mm.

Jag tror att den sämsta affären är att köpa en tämligen vanlig bil och att sälja efter ca 1,5-2 år. Men jag håller fullständigt med dig i ditt resonemang kring en 4-5 åring.

Den bil som jag förlorade mest pengar på var 335d. Jag körde ca 5000 mil och sålde efter 1,5 år.
De andra bilarna har varit +-0 affärer. som exempel tjänade jag 50.000 på en M3:a. Det var en demobil. Den nya M3:an kommer bli en bra affär. Den ska dessutom användas av åf som visningsbil under vintern. Ej demo. Så den kommer att kunna beskåda hos Autopartner.

Pavel. Så du tycker jag ska köpa en sedan -och vit!. Kanske är rätt, Allright ge mig ett förslag på spec.
så får vi se vad du tycker man behöver välja.

Grelle: Jag har ingen bilfirma.

//Stefan
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Vad finns det för individual färger till en M3. Skulle vara riktigt kul att få se några förslag.

//Stefan
Enl. den svenska konfiguratorn finns det 4 olika individualfärger till M3..
För 21.300:- kan man välja mellan:
Aventureine Silver metallic
Azurite black metallic
Moonstone metallic
Ruby black metallic.

Skulle vara enorm svårt att välja färg, tycker de tre första är riktigt läckra!
Je
37
Jensc
330i M-sport -04
Aventureine Silver metallic: Länk
Länk

Azurite black metallic: Länk

Moonstone metallic: Länk

Ruby Black metallic: Länk

Säger som Stockbroke, riktigt svårt att välja. Alla är ju riktigt snygga!
Roffa1
StefanL: Personligen så skulle jag ALDRIG komma på tanken att ställa upp med en splitt ny M3:a som visningsbil hos Autopartner. Spelar ingen roll vilka generösa rabatter du erhållit i samband med överenskommelsen. Du riskerar att få repor o slitage på inredningen, kunderna sliter o drar i alla reglage som finns tillgängliga att testa. Ungarna kryper in o ut ur bilen.

Samtliga bilar står olåsta hos Autopartner. De exen som står reserverade bakom repen är extra väl besökta;-) Ingen verkar bry sig.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
RoffaI Bilen kommer vara garanterat låst. Jag kommer att ha nycklarna:-)

Jensc, Stockbroke:
Måste nästan se färgerna i verkligheten. Azurite black metallic är lite favorit.
Annars har jag sliverstone och vit som alternativ just nu.
StefanL- visst måste Du se dem i verkligheten innan Du kan bestämma Dig!

Hittade denna länk på tyska sidan, men bilderna är så små! Det verkar finnas några flera valbara färger i tyskland!

Länk
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Roffa!:
Alla M-bilar och leveransbilar är låsta samt de bilar jag har haft i hallen har alltid varit låsta.
Roffa1
StefanL: I somras när jag besökte Autopartner i Lkpg, så fanns det bl,a två stycken M-värstingar i utställningshallen (ev, 635iM) en av dem var mörkblå till färgen.
Jag har aldrig tidigare sett en så fullständigt nedkladdad bil, kunderna hade tom skrapat bort de bättrade stenskotten på huven, samt kladdat ned i stort sett hela bilen med utsmetade fingeravtryck. (tur att den bilen var låst)

Såg att den senare förflyttades från uställningshallen ut i nära anslutning till försäljningskontoren. Tror att personalen kanske har lite bättre översikt där.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Visst är det så att folk gärna drar fingrarna över motorhuven när det ligger ett lager damm och det kan bli smårepor då, men det går ju faktiskt att polera bort. Då är det värre när folk klänger in och ut ur bilarna och det blir repor i skinnklädseln. Det kommer säker bli så att jag kommer sitta vid bilen under tiden den står i hallen:-)

Vad säger ni om att köra på en solidlack i Ferrari röd?

//Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.