AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
70.420

Färgval på ny bil

Sida 4 av 16
ha
395
haknil
330 Xi 02
hej

Jag skulle aldrig beställa en bil av den digniteten i vit färg.
Mörkblå med grått läder eller silver,grå,svartmeatllic med orangebrunt läder.

Ej heller träimmitation.Aluminiumpaneler skall det vara.Fälgarna skall heller
inte vara svarta.Original silvermetallic passar alltid bäst och är sobert.

Varför "sticka ut" för mycket med denna premiumbil med stort P enligt
mitt tyckande.

Lycka til

Håkan
Ho
181
Hofeistos
Dacia Duster -14
Kan det vara så enkelt att jag är ute efter fel serie, är det därför jag har så svårt att välja färg.

E92an design säger mig att det är en diskret, sober, avslappnad maskin, den liksom vill inte sticka ut. Tar man en för skrikig färg så kan det typ skära sig.... eller?

Ok.... om man bygger bilen enligt den diskreta stilen rakt igenom så kan det kännas, tycker jag, rätt tråkigt. Frågan är, om det är det jag vill ha.

Tar jag en 1-serie så vet jag precis vad jag vill ha. Men där kan du inte få 3ans fina drivlina och vissa tillval.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Stefan: Undrar om man kan få denna färg genom individual - Länk ?

Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Det är något med matt färg som gör att jag faller pladask. Tycker det är otroligt läckert!
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Samma här, framförallt på smäckra sportbilar - det andas kraft.

Snyggaste m3an jag sett. Den färgen skulle jag vilja ha på min.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Såå coolt. Denna färg ska jag ha på min nästa M3a. På en M-bil eller liknande kan det säkert vara bra att välja en unik färg som sticker ut i mängden. Kanske är lättare att sälja.

//Stefan
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
det var den snyggaste färg jag någonsin beskådat! Satan va läckert!!!
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Länk
Snackade med min säljare i dag och i morgon är sista chansen att kunna ändra på ordern.
Faan va svårt det är med färger. Ska jag välja silvermet?

//Stefan
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Här är några länkar på snygga fälgar som jag tror matchar bra till en vit bil.
Länk
Länk
Länk
Länk
Det jag söker är en färg som fungerar ihop med sjysta fälgar.
Kommer att byta ut mina AC-fälgar till sommaren.

//Stefan
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Stefan: av de fyra fälgmodellerna så föredrar jag nummer tre - men det var ingen av dom som kändes så där "där satt den"

Ska du inte kolla vad den gråa kostar att lägga på 335an då - då blir du garanterat unik.
Instämmer helt med mistafizz!
Je
37
Jensc
330i M-sport -04
Tror också att den matta gråa och kolfiberdelarna som du hade/kommer köpa(?) kommer passa riktigt bra ihop.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
matt färg ser ofärdigt ut i mina ögon. själv skulle jag avstå ett sådant köp. men unik.. de var den...

Stefan. om jag får uttrycka mina tankar och funderingar, så tycker jag du valt fruktansvärt fina kombinationer. de ända som stör mig är vit färg då man ser smuts (och rost om många år) tydligt. men så länge man håller den ren, om man orkar, så sitter det klockrent. annars är ju inte silvermet fel heller. bara att de inte kommer "sticka ut" lika mycket kanske.

BMW ownz
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
StefanL:
Mattgråa färgen var urläcker på M3an, men på en Touring.. nja..
Fan va svårt detta är, jag tror verkligen att du ska hålla dig ifrån silver iaf..
Ja, håll dig från silver. Silver är en snygg färg men skulle du få en repa eller få någon skada är det väldig svår kulör att få en snygg omlackering utan att det syns. Väldigt få lackerare som kan göra det snyggt.

Ho
181
Hofeistos
Dacia Duster -14
Det där med omlackering, gäller det inte alla metalliclacker?

Moonstone
Länk
Länk
Hofelstos: Jovisst är det så men däremot så syns det oftast mer tydligt på ljusa metalliclacker. Oftast läggs det för lite färg och då blir det "molnigt"/flammigt. Men visst finns det dom lackerare som klarar detta utmärkt. Men dom är inte många.

Lycka till med färgvalet Stefan!
moonstone var riktigt snyggt ;D
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Tack för era tankar kring detta viktiga ämne:-)

Har nog funderat klart nu och som det ser ut håller jag mig till vitt på touringen. Jag ska försöka bygga ihop en snygg bil med rätt fälg och snygga attribut vad gäller styling.

Min linje är sport/racing och inte den exklusiva stilen.
Jag kommer försöka hålla liv i tråden med att både länka bilder på mitt projekt och snygga bilder på andra projekt samt detaljer såsom fälgar och spännande delar, allt för att ni ska få lite inspiration nu i höstmörkret som väntar. 335:an kommer dessutom fungera som dragbil till båten, då måste bilen matcha en vit båt med kolfiberdetaljer.

//Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.