AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
70.411

Färgval på ny bil

Sida 3 av 16
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Ja det ser bra ut, sticker ut från mängden.

Själv är jag lite osäker på vad jag ska ha för kitt. Helt klart är att jag kommer byta ut originalfronten.

//Stefan
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Det blev svart skinn + en del performansprylar såsom pedaler, vxlknopp, motorstag, instegslister mm. Känns lite rejsigare helt enkelt.

//Stefan
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Och vit lack?

Igår såg jag en mkt trevlig vit 335 touring -09 svart skinn och med 19" eller 20" svarta ACS fälgar, samma modell som du har.

Sväng gärna förbi där nån dag, tror att det är någon som jobbar på IKEA/IKANO som brukar åka trevliga BMW modeller sålda av Nilssons bilhall.
Länk
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
BjörnB:
Yes, det blir vit lack.
Han som har 335:an är en god vän, och driver tillsammans med fadern GottIn på Ikano, hela familjen är BMW tokiga.

Vilka fina bilder bmw_jerry;)

//Stefan
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Aha, där ser man.

Bara att gratulera till en trevlig bil, det blir kanon.
Vit bil med svart skinn och svarta fälgar, mer sportigt färgkombination finns nog inte.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Tackar, tackar!

//Stefan
Ho
181
Hofeistos
Dacia Duster -14
Lånar tråden lite, hoppas det inte gör något.

I december tänker jag lägga in en beställning på en E92.
Står i valet och kvalet för färgsättningen av exteriören och interiören.

Vilka färgkombinationer passar bäst E92 tycker ni?

Eftersom M-pack är ett måste finns det inte många lackfärger att välja mellan.
Spacegrå med jade eller individual full leather platinum kanske.... fast spacegrå känns lite tråkigt. Ska man ta alpinvit, passar vit med ljus inredning?

Sen tänkte jag om BMW släpper en ny färg när faceliftversionen kommer ut.
Några indikationer på det?

Vad säger Ni?
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Tja. Jag tycker Oyster läder Dakota i kombination med vit bil och blanksvarta lister är snyggt . Det var den kombinationen jag valde från början men fegade ur på slutet och tog svart läder med finslipade alulister.
Vit bil ville jag absolut ha denna gång för att få fram kolfiberdetaljerna.

Jag håller med om att det är jätte svårt att välja färg, oftast ger inte de plåt och läderbitar åf har någon känsla för hur resultatet blir, måste se det i verkligheten.

//Stefan
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Stefan: nu vet jag att du redan valt färg kombo, men jag måste flika in och säga att Bluewater och Oyster är en grym kombination. Min far har det i sin 320xd touring, och den upplever jag som extremt fräsch speciellt i kombination med panorama.

Här är för övrigt en bild på en bil (Bluewater + svarta fälgar)

Länk

/Andreas
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Andreas: Den bilen var mycket snygg!

Nackdelen är att nya jeans färgar skinnet och har man som vi två tonårs-döttrar med ständigt nya jeans är det ett h-e att hålla skinnet snyggt, även om man som jag rengör regelbundet så blir det efter ett tag solkigt. Man vet aldrig, kanske att jag ändar mitt val, har denna vecka på mig att besluta.

//Stefan
Ho
181
Hofeistos
Dacia Duster -14
Jag tror jag kommer inte ha några problem att hålla lädret rent, har inga barn.

Men... är ljust läder sååå kännslig? Är det BARA nya jeans det gäller eller finns det andra plagg som kan färga lädret. Hmm rosbrunt läder måste dölja sånt mycket bättre eller

Läste lite om individual lädret och det står att det inte blir varmt på sommaren och behöver inget underhåll. Kan det stämma tro?
Vitt känns lite billigt, liksom alldeles för basic... Tänk en begagnad E46 vit....usch, så blir det med E93 om några år också!

Silvermetallic, svartsolid, eller svartmetallic är de färger som håller tycker jag, kanske någon variant på mörkgråmetallic eller nån individualfärg som någon tidigare föreslog också.

Tänk en E30 silvermettallic, kontra en E30 vit...eller röd för den delen. Vilken ser fräschast ut?

Det är vad jag tycker!
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag kan hålla med om att vitt i vissa fall känns billig, (ja det är inget prispåslag). Men med rätt styling och fälgar tycker jag vitt känns fräscht. Jag behöver inte oroa mig om att det blir omodernt om några år, då är bilen såld för länge sedan.

//Stefan
Ho
181
Hofeistos
Dacia Duster -14
Svarta lacker är så svåra att hålla rena.... tja det känns som att den färgen ligger sist på priolistan.
TitanSilver känns som det förnuftiga valet, mest förlåtande färgen när det gäller smuts repor etc. men samtidigt är det så vanlig färg.

Hmm... vilken är tråkigast spacegrå eller silver?

Man kanske ska göra som norrmannen och beställa en sedona e92 he he
Kan bli hur dyrt som helst, då kanske man måste gå ner motorstorlek.
Länk
individuallack kostar väl ca 25000kr eller har jag fel?? vad kostar en vanlig metalliclack?? har man råd så är ju individual att föreslå :D
Ho
181
Hofeistos
Dacia Duster -14
Solida lacker 0kr
Metallic lacker 8000Kr
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
kan man inte få sin bil lackerad helt i grå hammarlack? snyggt skulle de bli + att de skulle vara de optimala mot repor smuts (och rost i framtiden).
att ingen bil kommer från fabrik med den lacken är lite knepigt tycker jag.
de skulle sälja bra också tycker ja.

den borde inte bli dyrare än någon annan specialfärg?

BMW ownz
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Hofeistos, spacegrå är mycket snyggare än titansilver. Spacegrå är i mitt tycke snyggaste färgen på E92. Speciellt på M3an,

Mvh Johan
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Köper man M-bil kan det vara kul med en individuallack. Norrbaggens bil var riktigt snygg!

Vi har haft två bilar med ljusgrått skinn där den ena var med individualinredning-helläder.
Jag upplevde detta skinn som mycket lättare att hålla rent. Samma kvalitet som Nouvillo, sitter bla i M3:an Jag kan vara benägen att hålla med om att det känns svalare, ja kanske inte helsvart iofs men mycket skönare att sitta på.

//Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.