|
|
|
|---|---|
|
Hej alla entusiaster. Har på senare tid upplevt vibrationer när jag bromsar in sakta, känns dock inget när jag bromsar in hårt. Bromsbeläggen fram är nyligen bytta. Har också hört ett "klonkande" ljud från höger fram när man kör över ojämnheter. Efter lite sökande har jag kommit fram till att det kanske är casterstagen fram som behöver bytas. Dock så kanske jag bara är en smula trött men när jag sökt på realoem, så känner jag mig en smula förvirrad....är det casterstagen som är nummer 12 på bilden? Vad är nummer 5 för del? Länk Tänkte att det kanske även är dags att se över casterstagsbussningarna bak. Dock hittar jag ingen bild på bussningarna på realoem. Är det casterstagen bak som är nummer 18 på bilden?Länk Kan dessa bussningar/casterstag vara den troliga orsaken till mina "symptom" på bilen eller kan det vara ngt helt annat? Tacksam för hjälp att utreda begreppen samt tips på felkällor :) Mvh/ Kermit Min Bil-blogg. Länk | |
|
Fram är det nr 5. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erik: Okej. Jag trodde det var nr 12, men det är ju logiskt att det är nr 5 eftersom bussningen då är nr 6 :) Hur ser det ut bak då? Kan det vara nr 18 på bild 2 ? Mvh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.