|
|
|
|---|---|
| Kan man motortvätta en 330d -06 utan prob ? törs ej! | |
|
Skall nog inte vara några problem om man tar det försiktigt och inte går på med högtrycken för hårt. Själv lämnar jag dock in min bil för motortvätt. Jag betalar 350:- och då är det inte värt slitet och risken att göra det själv. Resultatet blev riktigt bra Länk --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| Var fick du priset på motortvätt | |
|
Gjorde själv motortvätt på min 120d utan några som helst problem. Erbjöd även min far att göra motortvätt på hans bil (Skoda Octavia med FSI-motor) - det blev dock ett dyrt misstag... Trots att jag gick mycket varsamt fram blev det problem ett par dagar senare när bilen började hosta och varningslampor tändes. Lyckligtvis var han i närheten av en verkstad som konstaterade att 3 av 4 tändspolar var trasiga och behövde bytas. Efter att detta gjorts gick bilen bra några dagar tills varningslampor återigen tändes. Nytt verkstadsbesök där man konstaterade att samtliga katalysatorer måste bytas pga att oförbrännt bränsle kommit in och antänts och därigenom förstört katalysatorerna i samband med att tändspoleproblemet uppstod. Blev en dyr historia på över 20000 kr... Som tur var täckte försäkringen det hela. Efter att ha sökt runt lite visade det sig att detta är ett känt problem med VAG-koncernenens FSI-motorer. Tändspolarna är extremt känsliga för fukt. Så ni som kör VW, Audi eller Skoda med dessa motorer - undvik motortvätt och all typ av fukt i närheten av motorrummet överhuvudtaget! |
|
|
prober: Priset fick jag på en lokal rekondfirma där jag bor. Rikstäckande kedjor som MrCap och Ditec är säkert lite dyrare. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.