|
|
|
|---|---|
|
Jag har stora färddatorn liggande hemma i garaget från en -93:a e34 och har idag köpt mig en e34 -96 som har lilla färddatorn. Räcker det att byta instrumentet eller är det massa annat som också måste bytas för att få det att fungera? /Tobias | |
|
Det ska väl gå om man har GM-boxen om jag förstått/minns rätt. Sök, det har varit uppe ett flertal gånger. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Kika här: Länk //Roffa |
|
| ja har en 525tds.. går det att byta till den stora på min med.?? där sitter den "lilla" men när ja kopplar in den stora OBC:n så visas de bara fyra P.. | |
|
mr_nusse: Kollat så du har fördraget elhärvan för stora datorn ? Ska vara ca 20 kablar i kontakten bakom datorn.. //Roffa |
|
| Roffa: där sitter en grön kontakt med 22 kablar.. panelen tänds upp och den plinga till i morse (antar för att de var under tre grader) men de står bara PPPP i displayen och det händer inget mer än om ja trycker på R/S då blinkar displayen till snabbt ett par ggr..?? | |
|
Om man ska ha OBC på en 518, 520 eller en diesel så måste man ha ett chip på baksidan av OBCn då dessa bilar saknar check-control. Finns en del om detta på forumet också. |
|
|
Är väl samma på vissa 525tds ? Jag har en 520iA touring 92a som bara har 3 kablar orginal, men är i pågående process att uppgradera med egna kablar för att få det att fungera, har ju nust lilla datorn men för att få stora datorn så måste man bland annat ha en OBC med rätt codierstecker eller vad det heter, alltså en code-plugg som berättar till OBC'n vad för bil den sitter i så du får rätt uträkningar. Annars visas PPPP i displayen, då den känner att bilen inte har detta integrerat i instrumentpanelen. Går att köpa löst på BMW för några hundringar men du får löda dit det själv. |
|
| okajj men är det någon som har ett artikelnummer på codepluggen ?? | |
|
Här kan du se kod-pluggen #25 Länk Och här är artikelnumret för den. #25 CODING PLUG 65818360999 |
|
| okok tack Skillz | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.