|
|
|
|---|---|
|
Ska titta och provköra en 520ia touring automat i morgon. Har fått veta att stolsvärmen på båda stolarna ej fungerar. Vad ska man annars titta efter??? Ska till en mindre bilfirma som är seriös. har även talat med ägaren som har nyligen bytat in bilen. enl tidigare ägare var det endast stolsvärmen som inte funkade annars funkade allting annat. Vill ändå ha lite koll då det rör sig ändå om en del pengar. Har en 320 touring-97 nu. Hur är bränsleförbrukningen jämfört med dessa två? Tacksam för svar. Fixar Nina | |
|
Läs beg. guiden: Länk Där finns en hel del nyttig info. Väldigt udda att stolsvärmen på båda säten slutat fungera samtidigt, låter nästan som att någon lekt elektroingenjör. Kolla så all el fungerar. Hur långt har bilen gått? Rostangreppen, omfattning, se särskilt utsatta ställen som tex baklucka. Räkna med att den drar ca 1-2 dl mer per bil, beroende på andel stadskörning och körstil. __ Min bil: Länk |
|
|
Bilen har gått 11800 mil Fixar Nina |
|
|
Det blev köp!!! Bilen är jättefin. I princip som en ny bil. Väldigt välskött. Har prövat stolsvärmen och även den funkar. I båda stolarna..... I förarstolen kan det kanske ha att göra med att jag är väldigt kort och hissar upp stolen max. Det kanske har legat en kabel ikläm?! Hur som helst allt funkar på den. Har prövat allt som går att pröva. Den var även utrustad med buisnesspaket. Ingen rost som jag kan hitta i alla fall. Så jag är jätteglad. Fixar Nina |
|
|
Så bra, bara att gratulera till köpet! __ Min bil: Länk |
|
|
Ja som Mugge säger grattis till nya bilen min 520iT -02 Drog ca 0.9 så bensin förbrukningen kommer nog inte bli den stora kostnaden Ha de T |
|
|
Tack! Tack! Dessa få dagar jag kört den så är det ett leende på läpparna innan körning och ett ännu större efter körning. Är det normalt att vara så lycklig över en bil?! Men å andra sidan det är juuuu en BMW. Fixar Nina |
|
|
Jo nog är det sant att det är riktigt skoj med en (ny) Bmw även om det inte är så stor motor så är den riktigt trevlig att köra. Ha de T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.